دومین محموله ۶ میلیون دُزی واکسن به ایران رسید؛ واکسینه شدن زیر ۱۷ ساله‌ها با سینوفارم

تهران (پانا) - بیست‌وسومین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دُز واکسن، امروز پنجشنبه هشتم مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
دومین محموله ۶ میلیون دُزی واکسن به ایران رسید؛ واکسینه شدن زیر ۱۷ ساله‌ها با سینوفارم

محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر از ورود دومین محموله ۶ میلیون دُزی واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت خبر داد و گفت: در اولین هفته‌ مهرماه دو محموله به میزان ۱۲ میلیون دُز واکسن کرونا توسط هلال‌احمر وارد کشور شد که هر دو محموله ۶ میلیون دُزی، از نوع سینوفارم و برای سنین زیر ۱۷ سال بوده است.

به گفته قوسیان مقدم، در مجموع این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۵۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

سخنگوی هلال‌احمر در ادامه با اعلام اینکه «هلال احمر وارد کننده اصلی واکسن در کشور است» تصریح کرد: هلال احمر صرفا وارد کننده دارو و واکسن است و تایید سلامت و تشخیص نحوه مصرف محموله های وارداتی واکسن بر اساس شرایط داخلی قطعا بر عهده سازمان غذا و دارو و کمیته های علمی مرتبط با ستاد ملی کرونا است و بر همین اساس حرف و نظر آنها در این زمینه باید مدنظر قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در پایان با تاکید بر تاثیر بالای واکسیناسیون در کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر افراد به ویروس کرونا بیان کرد: هلال‌احمر برای تسریع در امر واکسیناسیون سراسری، در حال حاضر با ۲۹۶ مرکز مشترک همکاری می کند و در ۲۲ مرکز نیز به صورت مستقل واکسیناسیون شهروندان را در دستور کار قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار