12هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی واکسن دریافت کردند

بیرجند(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از واکسیناسیون 12 هزار دانش‌آموز استان تاکنون خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
12هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی واکسن دریافت کردند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی، صبح امروز، با بیان این خبر، اظهار کرد: خوشبختانه واکسیناسیون در استان شتاب بیشتری گرفته است و بیش از 95 درصد واکسیناسیون معلمان و کارکنان آموزش وپرورش در همه سطوح انجام شده و واکسیناسیون دانش آموزان، رانندگان سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی در اولویت قرار گرفته است و اولیای دانش آموزان نیز در صورت نیاز واکسن دریافت می کنند.

وی با بیان این که حضور دانش آموزان در مدرسه نقش معلم در تربیت و یادگیری و تأثیر تعلیم و تربیت حضوری در دانش آموزان بی بدیل و غیرقابل جایگزین است، تصریح کرد: شواهد حاکی از افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از توقف آموزش های حضوری قابل توجه بوده و ممکن است، در آینده نتایج و آثار جبران ناپذیری بر دانش آموزان، نظام آموزشی و جامعه در ابعاد مختلف بگذارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، استمرار تعطیلی مدارس بر وجوه دیگر شخصیت کودکان و نوجوانان که مرتبط با مقوله تربیت و یادگیری است را جزو آسیب‌های وارده به دانش‌آموزان دانست و افزود: تبعاتی چون تأخیر در روند جامعه پذیری نوجوانان و اجتماعی شدن آن ها، تغییر در سبک زندگی و الگوهای رفتاری، کم تحرکی و فعالیت بدنی اندک، استفاده زیاد از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی، تنها گوشه ای از پیامدهای سو، توقف آموزش های حضوری بر دانش آموزان هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به بازگشایی تدریجی مدارس از آن به عنوان هدفی ارزشمند یاد کرد و ادامه داد: آموزش وپرورش استان همگام با کشور قصد دارد با شروع آرام، سنجیده، اقتضایی، منعطف و مشارکت فعالانه همه ارکان مؤثر در نظام آموزشی،کیفیت تعلیم و تربیت کودکان و نوجوان را در شرایط حاضر تقویت کند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی؛ اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف مفاد دستورالعمل‌های بهداشتی مدارس، سرلوحه توجه قرار گرفته و بر آن است؛ همسو با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و رویکردهای مراجع تخصصی رسمی بهداشتی استان، زمینه فعالیت های آموزشی و تربیتی مدارس را در جهت آموزش های حضوری اثربخش، آماده سازد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، آموزش ابتدایی را خشت زیربنای نظام تعلیم و تربیت برشمرد و عنوان کرد: بر اساس دستورالمعل ارسالی از وزارت آموزش و پرورش، یک هزار و 475 آموزشگاه روستایی و عشایری با 50 هزار دانش آموز به صورت حضوری و مابقی به صورت مجازی و تلفیقی به ارائه خدمات آموزشی و پرورشی می پردازند.

به گفته واقعی، در پایه اول دبستان،با توجه به اهمیت آن و لزوم حضور دانش آموزان در مدارس، 20 هزار دانش آموز در مدارس استان به صورت حضوری با رعایت فاصله اجتماعی حضور پیدا می کنند و بقیه دانش آموزان به صورت مجازی آموزش های لازم را دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار