شور عاطفه‌ها تبلور حس نوع‌دوستی است

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران، مراسم شور عاطفه‌ها را برگ زرین و صحنه افتخارآمیز برای دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۲۱۹۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
شور عاطفه‌ها تبلور حس نوع‌دوستی است

شور عاطفه ها با حضور اسماعیل بحری زاده؛ مشاور وزیر و قائم مقام سازمان دانش آموزی، عبدالرضا فولادوند؛ مدیر کل آموزش و پرورش، سیدابولفضل پرپنچی؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، اردشیر دهقانی؛ معاون فعالیت‌‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی، رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران، عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی، و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش برگزار شد.

در حاشیه این نشست رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «شور عاطفه ها که امروز در سراسر کشور در تمامی مدارس ایران برگزار می‌شود، در واقع به نوعی تبلور حس نوع دوستی و احسان و انفاق و کمک به دیگران است. دانش آموزان عزیز ما در حین تحصیل هم آموخته اند و آن حس درونی که خداوند در درون همه‌ انسان ها قرار داده‌ در این روز ابراز می‌شوند و دانش آموزان علاقه خود را به دوستان نیازمند خود و سایر دانش آموزان ابراز می کنند.»

نقوی این حرکت را برگ زرین و یک صحنه افتخار آمیز برای دانش آموزان دانست و افزود: «شاید برخی؛ از فرصت های آموزشی بازمانده و نتوانسته اند از فرصت های آموزشی به درستی استفاده کنند، با این حرکت جمعی؛ دانش آموزان کمک می کنند و از بار نگرانی آنها می‌کاهند. این مهربانی یکی از ویژگی هایی است که خداوند به عنوان ودیعه در وجود انسان قرار داده است. خداوند قدیم الاحسان است، خداوند خیر المحسنین است و نیکوکاران را دوست می‌دارد، چنان که در قرآن می‌فرماید: «ان الله یُحِب المحسنین» خداوند دستانی را که امروز با اختیار و با میل و اراده‌ و از روی شوق و شعف مبلغ، هدیه و ارمغانی را کمک می‌کنند، بسیار دوست می‌دارد. این دستان، دستان خداوند است؛ زیرا همانطور که خداوند دست بندگانش را می‌گیرد بندگانی را بر روی زمین دارد که دست دیگران را می‌گیرند. امروز ما نظاره گر این صحنه های زیبا، افتخار آمیز و پر از عاطفه و شور، شوق، شعف و محبت در میان دانش آموزان هستیم و لذت می‌بریم از این دانش آموزان که از سنین کودکی، نوجوانی و جوانی کمک به دیگران و تقسیم نعمات خداوند با سایرین را آموزش می‌بینند.»

نقوی اضافه کرد: «دانش آموزان در می یابند همانطور که در قرآن کریم اشاره شده هر چقدر که به دوستان نیازمند خود کمک کنند بر رزق، مال و نعمات‌های آنها افزوده می شود. خداوند در قرآن می‌فرماید به هنگامی که شما انفاق می‌کنید ۷۰۰ برابر را به شما بر خواهم گرداند، بنابراین این مراسم کار بسیار ارزشمند و ماندنی است که از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران بوده است. ما در ایران می‌توانیم این صحنه های بسیار زیبا را نظاره گر باشیم. در سال‌های گذشته با کمک هایی که دانش آموزان شهر تهران انجام دادند خوشبختانه توانستیم برای دانش آموزان کم بضاعت تعداد بسیاری گوشی و تبلت خریداری کنیم تا این دانش آموزان بتوانند در کلاس‌های درس مجازی حضور پیدا کنند و از تحصیل باز نمانند.»

وی تاکید کرد: «تشکیلات چهار گانه‌ ما که اعم از: پیشتازان، بسیج، هلال احمر و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی است در کارهای خیر نظیر جشن عاطفه ها از پرچم دار، پیشگام و جلوداران این عرصه هستند. دانش آموزان این تشکل ها آموزش دیده‌اند تا تشکیلاتی و جمعی عمل کنند. آموزش دیده‌اند که تک روی نداشته باشند و با تکیه بر مهارت های گروهی و در نظر گرفتن نفع گروه و سایرین اقدام کنند. به همین سبب دانش آموزان تشکل های ما به عنوان جلودار این فعالیت پای به میدان نهادند و سایر دانش آموزان به دنبال آنها در این فعالیت شرکت می‌کنند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار