باید محبت و مهر در دانش‌آموزان نهادینه شود

تهران(پانا) - عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد یکی از کارکردهای آموزش و پرورش ایجاد نشاط در میان دانش‌آموزان است که شور عاطفه‌ها در همین راستا با هدف آموزش مهربانی و مهر در میان دانش‌آموزان برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۲۱۸۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
باید محبت و مهر در دانش‌آموزان نهادینه شود

مراسم شور عاطفه ها(پویش تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان) با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بسیج مستضعفین، صدا و سیما، سازمان دانش آموزی و با حضور عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران،‌ اسماعیل بحری زاده؛ مشاور وزیر و قائم مقام سازمان دانش آموزی، سید ابوالفضل پرپنجی؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)، گراوند؛ مدیر آموزش و پرورش شهر و جمعی مسئولین در دبیرستان شهید محمد باقر صدر منطقه ۱۱ برگزار شد.

در آغاز آیین این پویش که به صورت زنده در بستر شبکه شاد هم پخش می شد، عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای عرصه سلامت و عرصه تعلیم و تربیت که در دوران کرونا جانشان را فدا کردند تا کشور در آرامش و سلامت باشد افزود: این برنامه تحت عنوان شور عاطفه ها و با شعار با هم مشق محبت بنویسیم امسال رنگ و بویی متفاوت از سال های قبل دارد.

فولادوند خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش کارکردهای متعددی دارد که باید به عنوان هدف به آن ها برسد برای تحقق این کارکردها راهکارهایی از سند تحول بنیادین اخذ شده است.باید تلاش کنیم ابعاد پرورشی را در کنار ابعاد آموزشی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: یکی از این کارکردها گسترش نشاط در میان دانش آموزان است که این نشاط تعاریف متفاوتی در ابعاد روحی و جسمی دارد چراکه همه انسان ها نیازهای متفاوتی دارند که باید برآورده شوند نیازهایی مانند مهارت های زندگی، آموزش شهروندی، قانونمداری و ... ما به عنوان مجموعه تعلیم و تربیت وظیفه داریم همه این ابعاد را آموزش دهیم و اگر آموزش ها به عمل نرسند ناکارآمد بوده اند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم دانش آموزان مهربانی اجتماعی و همدلی اجتماعی را بیاموزند و نرمش و مهربانی داشته باشند تا بتوانند این مهر را به دیگران منتقل کنند و اگر نتوانیم این مهارت ها را آموزش دهیم بذر را در شوره زار نهاده ایم و این مشق محبت یعنی بتوانیم محبت را به آنها بیاموزیم که ابعاد معنوی این آموزش بسیار وسیع تر از بعد مادی آن است.

فولادوند با اشاره به اهمیت آموزش مهربانی گفت: باید محبت در دانش آموزان نهادینه شود تا در زندگی آینده هم به کار آن ها آید. و در این کار ارزشمند و بسیار معنوی نهادهای دیگری چون کمیته امداد همکار ما هستند در شناسایی نیازمندان، صدا و سیما کمک می کند تا جامعه را نسبت به این مسائل آگاه کنیم و این مشق محبت تبدیل به گفتمان شود، سازمان دانش آموزی و سایر تشکل های دانش آموزی هم برای ایجاد شور و نشاط خصوصا در جامعه دانش آموزی فعالیت های بسیار خوبی را در سالیان گذشته داشته اند و اکنون هم در این مسیر همراه ما هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران محبت و ارتباط با دیگران را یکی از نیازهای ضروری نسل آینده دانست و گفت: در این شرایط با ویروسی درگیر هستیم که ساخته دست بشر بی محبت است و شاید درمان آن همین محبت باشد محبت کردن چه از بعد مادی چه معنوی می تواند التیام بخش این سختی باشد و آموزش و پرورش نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی ضمن اشاره بر تأسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک به دستور مقام معظم رهبری افزود: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیز به آموزش و پرورش محول شد و ما می توانیم از سنین پیش از مدرسه این آموزش ها را آموزش دهیم تا در بزرگسالی آن ها در جامعه انعکاس آن را ببینیم.

فولادوند در پایان ضمن تقدیر از زحمات ۱۹ ماه گذشته فرهنگیان در شرایط کرونا افزود: در شرایط کرونا یک بار دیگر جایگاه رفیع فرهنگیان در شرایط سخت جامعه را دیدیم همچون زمان دفاع مقدس که با تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز سربلند بیرون آمد و امیدوارم خداوند متعال این گونه اعمال را جزء ذخیره اعمال همه ما قرار دهد و آرزو می کنم در سال تحصیلی جدید گام های موثری را در راستای بازگشایی تدریجی مدارس برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار