سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

خط فکری شهدا در مکتب امام حسین (ع) شکل می‌گیرد

تهران(پانا)- سرپرست اداره کل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت خط فکری شهید علی لندی ، محمدحسین فهمیده به فرهنگ ایثار و شهادت طلبی مکتب امام حسین(ع) متصل است.

کد مطلب: ۱۲۱۸۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
خط فکری شهدا در مکتب امام حسین (ع) شکل می‌گیرد

سید مجتبی هاشمی سرپرست اداره‌ کل آموزش و پرورش ‌شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ایام هفته دفاع مقدس گفت: این ایام بازخوانی ایثار و شهادت بزرگ‌مردانی است که در روز‌های پر از شکوه و عظمت با وجود علاقه‌ای که هرانسانی به جریان زندگی خود دارد اولویت‌خود را دفاع از مهین و انقلاب دانستند و تا بذل جان پیش رفتند.

او ضمن یادآوری به حق بودن دوران مقدس، خاطرنشان کرد: نکاتی در این دوران نهفته است و ما باید آن نکات را سرلوحه و راس امورمان قرار دهیم که رهبری مدبرانه و مجدانه رهبر معظم انقلاب در دوران جنگ و سپس اداره کشور، حضور و مشارکت‌های مردمی در همه اقشار به ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان از جمله این نکات است و در ‌این دوران که ما وارث خون‌ ۵ هزار معلم و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید هستیم، افتخار و مسئولیت بزرگی بر دوش ماست.

سرپرست اداره‌کل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) در سال گذشته که به مراقبت کردن از تلاش در مقابل دشمن برای جلوگیری از تحریف ارزش‌های انقلاب اشاره کردند، گفت: بسیاری از مردم که در جامعه فعلی زندگی می‌کنند گرچه از شرایط و دوران دفاع مقدس متاثرند اما به طور مستقیم نتوانستند دفاع مقدس را درک‌کنند و آموزشی و پرورش و متولیان‌آن برای عمل به توصیه رهبر گرامی مان با توجه به حضور ۱۴میلیون دانش‌آموزی که درس ‌آموزی می‌کنند وظیفه دارند و تربیت نسل آینده درحال انجام است، پس مراقبت و دقت نظر در این امر باید انجام شود و این ارزش‌ها دقیق و درست به نسل جوان منتقل شود.

او بااشاره به ایثار و فداکاری شهید معزز علی لندی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس امثال شهید فهمیده را داشتیم و حال شهید لندی و این ایثار و جریان فکری شهید فهمیده متصل می‌شود و این فرهنگ ایثار به مکتب امام حسین(ع) می‌رسد.

هاشمی از به صدا درآمدن زنگ ایثار و مقاومت همزمان با سراسر کشور در ۶ مهر ماه خبر داد و گفت: امسال برای اولین‌بار زنگ مهر و زنگ ایثار و مقاومت باهدف تفهیم بهتر جدا شد و آغاز جشنواره کتاب خوانی ویژه اولیا، فرهنگیان و دانش‌آموزان در مقاطع متفاوت در شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد.

سرپرست اداره کل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: طرح لاله‌های روشن در سطح کشور ۴۰هزار یادواره برای ۴۰هزار شهید در سطح مدارس برگزار خواهد شد و با همکاری دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت .

خبرنگار: نوریه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار