گفت و گو با جانباز دفاع‌مقدس :

در حسرت شهادت

قرچک(پانا)- دفاع‌مقدس اسلام را احیا کرد، اسلامی که در گذر زمان هماره مورد بی مهری‌ ظالمان واقع شده بود و به جای حق، کفر حکمرانی می کرد، یکباره از مظلومیّت رهایی یافت و با حرکتی‌ انقلابی، اسلامی‌ اصیل متبلور شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
در حسرت شهادت

اله‌داد‌ پالیزوان جانبازی که ۵۰ماه در جبهه‌های‌ حق علیه باطل حضور داشت و سرانجام این حضور با جانبازی‌اش پیوند خورد. این جانباز با اخلاق‌ انقلابی از طریق صدا و سیمای جمهوری‌ اسلامی و سخنان امام‌خمینی(ره) مبنی اینکه بر یک دیوانه آمده و سنگی را انداخته از شروع جنگ میان ایران و عراق مطلع شده و با انگیزه‌ جهاد فی سبیل‌الله به جبهه رفت.

او جانباز ۶۴‌ساله دفاع‌مقدس، این‌چنین از روز اعزامش سخن می‌گوید در تاریخ ۱۳۶۱/۴/۳ با ۲۱سال سن ازطریق مرکز بسیج به اهواز در جنوب‌کشور اعزام شدم.

او در ادامه به رضایت‌ والدین خویش جهت اعزامش اشاره و اظهار کرد: خانواده بنده انقلابی و پیرو خط امام‌خمینی(ره) بودند و بسیار به امام علاقه داشتند به همین علت والدینم از تصمیمم حمایت کردند، در نهایت با رضایت همسرم راهی دیار عاشقان شدم.

این مرد غیور ایرانی هدفش از رفتن به جبهه را اینگونه تشریح کرد: هنگام‌ جنگ معلم حق‌التدریس آموزش و پرورش بودم با این‌حال تمایل وافری به سپاه و بسیج داشتم، بنابراین هدفم از رفتن به جبهه را دفاع از انقلاب و وطنم میدانم.

او در طول هشت‌ سال دفاع مقدس، مسئولیت‌های بسیاری اعم از فرمانده دسته و گروهان، تک تیرانداز و بیسیم‌چی جندالله و... را در منطقه‌ جنوب و غرب‌ کشور تجربه کرده است.

پالیزوان از حضورش در عملیات‌های رمضان، والفجرمقدماتی والفجر۸ خبر داد و تصریح کرد: هنگامی که برای مرخصی به پشت‌ جبهه می‌آمدیم طبق مسئولیت و ماموریت‌هایی که توسط فرمانده‌سپاه ناحیه شهرستان ابلاغ می‌شد، به انجام وظیفه می‌پرداختیم.

او از آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت، سخن گفت: اگرچه مصلحت خداوند برایم جانبازی را به ارمغان آورد اما شکرگذار هستم، یکبار در تاریخ ۶۱/۴/۲۵ بر اثر موج انفجار از ناحیه بدن "سر و کمر" در عملیات‌رمضان در منطقه‌جنوب پاسگاه‌ زید مجروح‌ شدم و در مرکز امداد و درمان جهاد سازندگی خراسان، تحت درمان قرار گرفتم.

او در خصوص دومین مجروحیتش، اذعان کرد: بار دوم در تاریخ ۶۲/۴/۲۳ درحال ماموریت بر اثر واژگون‌ شدن خودرو درمنطقه غرب‌ کشور "سردشت" از ناحیه کتف، سر و پهلو همچنین دست‌ چپ مجروح شدم و جهت درمان در بیمارستان ۲۹بهمن تبریز بستری شدم.

اله‌داد پالیزوان جبهه را دانشگاه بزرگ انسان‌سازی نامید و افزود: جبهه یک دانشگاه بزرگ انسان‌سازی و یک کتاب‌ بزرگ‌ سازندگی است که هر ورق آن درس و عبرت بوده و این کتاب دربردارنده خاطرات تلخ و شیرین بسیاری است.

این معلم‌ بسیجی اکنون با سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان‌ قرچک در حوزه دانش‌آموزی شهید باهنر همکاری می‌کند و مسئولیت سرمربی درس‌ دفاعی را برعهده دارد.

پالیزوان جانباز دغدغه‌مند دفاع مقدس خطاب به مسئولین، بیان‌ کرد: از مسئولین تقاضا دارم که خادم مردم باشند و برای معیشت، مسکن، بیکاری و ازدواج‌جوانان شبانه‌روز با روحیه‌ جهادی تلاش کنند زیرا فداکاری هزاران‌ شهید اقتدار و امنیت این کشور را فراهم کرده است.

او ضمن اشاره به همرزم شهیدش سیدمصطفی میرشاکی فرمانده‌ شجاع و دلیر‌ خط‌شکن گردان‌ ابوذر شهرستان‌ الیگودرز، تصریح کرد: الگوی زندگی‌ام سردار‌ دلهاست چرا که او فرمانده‌ای باخدا و ولایتمدار، استکبارستیز و مدافع‌ مظلومان عالم بود.


جانباز دلسوز میهنمان با لحنی پدرانه به جوانان‌ عزیز این مرز و بوم، گفت: جوانان باید با تلاش به کسب رتبه‌های‌ علمی و فناوری جهانی بپردازند و با دشمن بجنگند تا زمینه پیشرفت‌ کشور را فراهم‌ سازند.

او روحیه جهادی و ایثار را لازمه پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: جوانان باید مدافع ارزش‌ها و پاسدار خون‌ شهدا و مطیع ولایت‌ فقیه باشند تا آسیبی به مملکت نرسد و همیشه با شعار ما می‌توانیم به توان‌ داخلی کشور بنگرند.

این جانباز نویسنده از کتاب در حال چاپش خبرداد و تصریح کرد: این کتاب حکومت مردم و نظارت همگانی عنوان دارد، طبق سوره‌ توبه آیه ۷۱ که مردان و زنان با ایمان اولیای یکدیگرند و یکدیگر را امر به معروف و نهی ازمنکر می‌کنند.

خبرنگار دانش‌آموز: راضیه‌ یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار