استاندار فارس: پیگیر افزایش سرعت واکسیناسیون برای امکان برگزاری آموزش‌ها به صورت حضوری هستیم

شیراز (پانا) - استاندار فارس عنوان کرد پیگیر آن هستند تا با افزایش روند واکسیناسیون و تقویت ایمنی جامعه در مقابل کرونا، زمینه را برای ارائه آموزش حضوری به دانش آموزان و بهره مندی آنها از نعمت حضور معلم و همسالان در محیط مدرسه فراهم کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: پیگیر افزایش سرعت واکسیناسیون برای امکان برگزاری آموزش‌ها به صورت حضوری هستیم

عنایت‌الله رحیمی، امروز در آیین استانی نواختن زنگ سال تحصیلی 1401-1400 در مدارس فارس که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان شاهد ۱۶ ناحیه 4 شیراز برگزار شد، افزود: از ابتدای شیوع کرونا در استان کوشش بسیار شد تا زمینه ارائه آموزش در فضای مجازی و همچنین برنامه شاد در استان تقویت شود و پهنای باند وسیع‌تری از فضای مجازی به این امر اختصاص داده شد که مجموعه این اقدامات سبب شد که در نقاط مختلف استان افزون بر ۹۷ درصد مدارس تحت پوشش شبکه شاد قرار گیرند.

استاندار فارس با بیان اینکه جامعه‌پذیری، قانون‌گرایی، خداباوری، اخلاق، نظم‌پذیری، انسجام و یگانگی اجتماعی از جمله کارکرد‌های آموزش و پرورش است، گفت: عامل انسانی در توسعه هر کشوری نقش اساسی دارد و کشور‌های توسعه یافته و پیشرفته که رفاه و آسایش برای مردم به ارمغان آوردند روی آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کردند چرا که این امر یک دیدگاه هزینه‌ای نیست بلکه سرمایه‌ای است.
رحیمی با تاکید براینکه نقش آموزش و پرورش یک نقش بسیار اساسی در بالندگی و پیشرفت کشور است و می‌تواند زمینه‌ساز تربیت انسان‌هایی خداباور، خلاق، پیشرو، اخلاق‌مدار، قانونگرا و جامعه‌پذیر را برای کشور باشد، گفت: شهدای ما در همین مدارس و در مکتب امام حسین (ع) به رهبری امام راحل آموزش دیدند و در آن زمان توانستند برای کشور و ملت بزرگ ایران افتخارآفرینی کنند.
وی اضافه کرد: امیدواریم دانش‌آموزان ما نیز با دریافت آموزش در زمینه اخلاق، ایثار و حق‌طلبی بتوانند سربازان خوبی برای کشور در راه حفظ کیان کشور باشند.
استاندار فارس با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند بزرگترین خدمت را به توسعه کشور کند، افزود: آموزش و پرورش موثرترین نهاد برای حل چالش‌های آینده کشور حساب می‌شود بنابراین باید گوش شنوایی برای فرهنگیان داشته باشیم و مطالبات آنان با مقدورات کشور مطابقت دهند و همخوان کنند.

همزمان با آغاز مهرماه افزون بر ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در فارس سال تحصیلی جدید را در مقاطع مختلف آغاز می‌کنند و با توجه به واکسیناسیون دانش‌آموزان بنااست تا از اواسط مهرماه آموزش حضوری با 30 درصد دانش‌آموزان اجرا شود و تا پایان آبان‌ماه تکمیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار