برگزاری آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس فارس

پوشش تحصیلی در فارس رشد 5 درصدی داشته است

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیش از 913 هزار دانش‌آموز فارسی از امروز سال تحصیلی را در مدارس این استان آغاز خواهند کرد که با یک رشد 5 درصدی در پوشش تحصیلی دانش‌آموزان، عملکرد خوبی در این زمینه ثبت شد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پوشش تحصیلی در فارس رشد 5 درصدی داشته است

فرهاد اسماعیلی در آیین استانی نواختن زنگ سال تحصیلی 1401-1400 در مدارس فارس که به صورت همزمان با سراسر کشور در مدرسه شاهد 16 شیراز و با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و مسوولان استانی برگزار شد، گفت: در پایه اول ابتدایی نزدیک به 100 درصد ثبت‌نام‌ها انجام شده است و این نشان از اعتماد اولیا به آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش‌ها را به صورت مجازی، حضوری، تلویزیونی و درسنامه ای آغاز خواهیم کرد و این آموزش‌ها همه دانش‌آموزان استان را در برمی‌گیرد.
اسماعیلی گفت: با سیاستگذاری‌های انجام شده به صورت تدریجی، آرام و اقتضایی آموزش‌ها را حضوری خواهیم کرد.

وی افزود: اولویت آموزش‌های حضوری در مناطق روستایی و عشایری است و مدارس عشایری با تعداد دانش‌آموز ۱۵ نفر و کمتر از آن در هر کلاس می‌توانند آموزش‌ها را از اول مهر با تصمیم شورای مدرسه حضوری آغاز کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به بخشی از دستاوردهای آموزش و پرورش فارس در سال گذشته گفت: خوشبختانه در جشنواره کشوری معلمان هنرمند 32 معلم فارسی حایز مقام کشوری شدند که یکی از آن‌ها به عنوان پدیده این مسابقات شناخته شد.
اسماعیلی افزود: در بخش پژوهشی نماز معلمان فارسی 3 مقام اول و 2 مقام دوم را کسب کردند و در الگوهای برتر تدریس 4 مقام اولی کشور سهم معلمان فارس بود.


وی گفت: در مسابقات نماز، نهج‌البلاغه و انشای نماز دانش‌آموزان فارسی بسیار خوش درخشیدند و در جشنواره علمدار و گفت‌وگوی دختر نیز دانش اموزان فارسی بر قله کشور ایستادند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: هر مسابقه‌ای که سال گذشته در کشور برگزار شد، دانش‌آموزان فارس حائز رتبه‌های برتر شدند و کسب ٣٢ مدال در المپیادهای علمی کشور سال گذشته توسط دانش‌آموزان استان یک رکورد در سالیان اخیر بوده است.
رییس آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز گفت: آموزش و پرورش این ناحیه امسال میزبان 64 هزار دانش‌آموز در 330 مدرسه است.
به گفته احمدرضا حسن شاعلی تمهیدات لازم در مدارس این ناحیه برای آغاز سال تحصیلی انجام شده است و اولیا نگران فرآیند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خود نباشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار