نرخ 89 درصدی پوشش تحصیلی متوسطه دوم در استان بوشهر

بوشهر (پانا) - رییس اداره آموزش متوسطه دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر گفت استان بوشهر با نرخ 89 درصدی پوشش تحصیلی در دوره متوسطه دوم، بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نرخ 89 درصدی پوشش تحصیلی متوسطه دوم در استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، اردشیر حسین‌ آبادی اظهار کرد: حوزه‌های ستادی و مدارس استان تلاش می‌کنند تا با رایزنی با خانواده‌ها، نهادهای حمایتی و مسئولان استانی و محلی، ضمن شناسایی افراد بازمانده یا تارک تحصیل، شرایط بازگردانی آنان را به تحصیل فراهم سازند.

وی ادامه داد: بی‌سرپرستی، بدسرپرستی، بیماری، مشکلات معیشتی و ازدواج مهمترین دلایل ترک و یا بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل است.

حسین‌آبادی با بیان اینکه بازماندگی یا ترک تحصیل تبعات جبران ناپذیری را برای جامعه به همراه خواهد داشت، افزود: برای کاهش آثار این معضل اجتماعی-آموزشی باید همه دستگاه‌ها و نهادهای تاثیرگذار در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند.

وی با اشاره به میانگین 81.89 درصدی پوشش تحصیلی کشوری دوره دوم متوسطه در 8 سال گذشته گفت: این نرخ در استان 89 درصد است که نشان از تلاش و همت فرهنگیان بوشهری برای پوشش حداکثری تحصیلی است.

حسین‌آبادی در پایان با اشاره به ابلاغ بخشنامه شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در هفته اول آذر ماه یادآور شد: روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان، مسئول اجرای این بخشنامه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار