مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی:

دانش‌آموزان عزم خود را برای تحصیل جزم کنند

تبریز(پانا) - به مناسبت روز سوم مهر، روز بازگشایی مدارس در ناحیه چهار تبریز، معاون استاندار به همراه معاون مدیرکل آموزش و پرورش زنگ مدرسه را به صدا درآوردند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان عزم خود را برای تحصیل جزم کنند

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن تبریک و تهنیت بهار مهر و دانش گفت: سالروز بازگشایی مدارس را خدمت همه دانش آموزان و معلمان تبریک می‌گویم و بسیار خوشحالم که در این مراسم با فضیلت حضور دارم و در کنار دانش آموزانی هستم که عزم خود را جزم کرده اند تا با شوق و اشتیاق به مدرسه بروند و درس بخوانند.
علی بدر شکوهی ادامه داد: هفته دفاع مقدس که تبلور ایمان در مقابل رژیم بعثی عراق که با پشتیبانی آمریکا و دوستان استکباری خود به ایران حمله کرده بود اما در نهایت با غلبه جبهه حق علیه باطل پایان یافت را گرامی می‌داریم، اما اگر مقاومت های ملت ما در آن زمان و ایثار و جسارت های جوانان به همراه بصیرت مقام معظم رهبری و حمایت مردم ما نبود به جد با مشکل برخورده بودیم و از خداوند می‌خواهم که ما را در مسیر آن عزیزان استوار و ثابت قدم کند.

وی افزود: چند توصیه کوتاه هم برای دانش آموزان و اولیا دارم که در زمان شیوع بیماری کرونا که باعث تداخل در روند آموزش مدارس شد، باید در نظر داشته باشیم که مقطع ابتدایی دوران طلایی تحصیل است و اگر کوتاهی در این مقطع نسبت به دانش آموزان صورت گیرد، ممکن است تا پایان عمر آن عزیزان دچار مشکل شوند؛ در این مقطع برنامه ریزی برای پیشبرد و ارتقا وضعیت لازم است که البته این موضوع هم در حدود 3 سال است که به دلیل وضعیت بیماری با مشکل مواجه شده است.

بدرشکوهی ادامه داد: البته اولیا گرامی و کادر آموزشی نباید نگران باشند؛ ما در ستاد استانی مقابله با کرونا تمامی دستورات لازم را تدارک دیده ایم و تمهیدات بسیاری در این رابطه برای سلامتی این عزیزان آماده کردیم، باید به این نکته هم توجه داشت که خوشبختانه وضعیت و سرعت واکسیناسیون هم بسیار بالاست و در دستور کار دولت نیز قرار دارد که این امر در بهبود وضعیت تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: مطلب دیگری که بسیار هم مهم است، مسئله تجهیز امکانات در مدارس و انتقال مقوله آموزش از بستر هوشمند و مجازی باید جزو موارد اجرایی باشد و نباید دانش آموزان با مشکلات امکانات روبرو باشند.

وی تصریح کرد: در مقطع ابتدایی، با توجه به اهمیت این مقطع، سعی ما باید بر این باشد که مدارس حضوری ادامه یابد، البته ما در تامین نیازها و امکانات لازم در خدمت عزیزان هستیم. معمولا در جمع آموزشی و کسانی که به نحوی در این موضوع مداخله ای دارند، تاکید می‌کنم که نباید فقط آموزش مباحث دروسی و کتابی باشد، بلکه آموزش های پرورشی هم باید در نظر گرفته شود و نباید از آنان غفلت شود و صد البته بحث ورزش برای دانش آموزان که از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید از این موضوع هم غفلت کنیم.

در ادامه این جلسه شهردار منطقه 2 تبریز ضمن تبریک روز بازگشایی مدارس گفت: بنده به شدت خوشحال شدم که این دانش آموزان عزیز و پر طراوت را در این مدرسه باشکوه و زیبا می‌بینم که مشتاق آغاز بهار تعلیم و تعلم هستند، ولی متاسفانه امروزه مدارس غیر انتفاعی کوچک معضل بزرگی هستند، مدارسی که در واقع خانه و ساختمانی برای سکونت هستند، اما به عنوان مدرسه به کار گرفته می‌شوند که در آن موقعیت نمی‌توان تحصیل کرد و نمی‌توان استعداد دانش آموزان را پرورش داد.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ما در ۳۱شهریور ۱۳۵۸ وارد یک جنگ کاملا یک طرفه شدیم که از طرف استکبار به ما تحمیل شد و کل ایران درگیر این موضوع شد و تمامی جوانان ما به مقاومت و جنگ پرداختند و از این خاک محافظت کردند که امنیت و سلامت را ۴۲ سال برای ما ساختند.

وی ادامه داد: تصور کنید اگر امام یک لحظه نبودند چه اتفاقی می‌افتاد و این همه مشکل، تفرقه، فشارهای خارجی و فشارهای داخلی چگونه تدبیر و کنترل می‌شد. پس این یک جنگ تحمیلی است. در این جبهه تحمیلی جنگ زندگی باید مبارزه کرد و باید خوب درس خواند تا خوب زندگی کرد. من خواهش می‌کنم نسبت به دانش آموزان عنایت ویژه داشته باشیم که واقعا معلمان و مدیران عزیز نسبت به این عزیزان ذهنیت مشخصی دارند. این مدیران و معلمان هستند که با همه مشکلات دانش آموزان کنار می آیند و بسیار ارزشمند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار