لیگ علمی پایا زمینه‌ساز شکوفایی دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی است

تهران (پانا) - اختتامیه لیگ علمی پایا به‌صورت ویدئو کنفرانس در سالن شهید سلیمانی مجتمع ولیعصر(عج) با حضور رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج و مدیرعامل خانه ریاضی تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
لیگ علمی پایا زمینه‌ساز شکوفایی دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی است

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج دانش آموزی، در این مراسم به تیم های برتر که از رقابت بین ۳۱۰۰۰ دانش آموز انتخاب گردیده شده اند مدال و هدایایی تقدیم شد.

در این مراسم مجتبی باستان با اشاره به نقش آفرینی دانش آموزان در عرصه ها و زمان های مختلف با اشاره به وصیت نامه شهید محمد رضا رسولی شهید شاخص بسیج دانش آموزی در سال ۱۴۰۰ از دانش آموزان می خواهد، همیشه با بصیرت دستگیر مستضعفان بوده و بعنوان هسته دانا و توانا و مدیران آینده باید نگاه جهانی داشته باشید و با توجه به ظرفیتهای این کشور و سرمایه های انسانی بی نظیر در ایران ، زمینه ساز شکوفایی ایران اسلامی در تمامی زمینه ها باشید.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های بسیج دانش آموزی که براساس سه سند بیانیه گام دوم، سند تحول وزارت آموزش و پرورش،سند تحول بسیج طرح ریزی شده پژوهش ، آموزش و تربیت سرلوحه تمامی فعالیتها این سازمان است.

همچنین سردار رحیمی معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج ضمن تبریک به برگزیدگان این مسابقات اشاره کرد هر ملتی که به خود باوری نرسد به شکوفایی نخواهد رسید و هر کسی که به خودباوری نرسد به وابستگی خواهد رسید. عرصه امروز جهاد علم و فناوری با استعانت به خداوند متعال است، در بیانیه گام دوم نیز حضرت آقا مبحث علمی را اولین توصیه خود قرار می دهد. ما برای توسعه علم و فناوری در کشور و اقتدار کشور باید بعنوان مرجعیت علمی جهان برسیم. ما نباید دچار اشتباه در برنامه ریزی جهت رسیدن به این هدف شویم.

وی افزود: شاخصه اصلی مرجعیت علمی وجود دانشمندان تراز جهانی است ، همین برگزیدگان مرجعیت علمی کشور خواهند شد و باید برنامه ریزی شود تا بستر سازی مناسب برای رشد این منتخبان و نخبگان در کشور فراهم شود که این کار در دستور کار است و باید زیر ساخت ها تا رساندن این دوستان به مراتب علمی بالا فراهم شود. همچنین باید روحیه جهادی نیز در بین این نخبگان نهادینه شده و با تولید علم مرجع ساز و در اولین مرحله نوآوری داشته و با ایثار و خودگذشتگی و عبور از مرزهای دانش به فناوری های نوین و علوم جدید دست یابیم.

همچنین به نمایندگی از سایر استان ها از تیم تهران بزرگ که حائز رتبه سوم و مدال برنز شده بودند توسط سردار رحیم و مجتبی باستان تقدیر شد.

استان ها برتر در چهاردهمین دوره مسابقات به شرح زیر هستند:

۱.اصفهان ۵ طلا،۴ نقره،۱ برنز
۲.فارس ۲ طلا ، ۱ برنز
۳.لرستان ۲ طلا
۴.مازندران ۱ طلا ۳ نقره
۵.البرز ۱ طلا ۲ نقره ۳ برنز
۶.یزد ۱ طلا ۲ نقره ۱ برنز
۷.خراسان جنوبی ۱ طلا ۱ نقره
۸ مشترک استانهای خراسان رضوی و خوزستان با ۱ طلا و ۲ برنز
۹ مشترک سمنان و هرمزگان ۱ طلا
۱۰ قزوین ۲ نقره و ۲ برنز
۱۱آذربایجان شرقی ۱ نقره ۱برنز
۱۲قم و همدان ۱ نقره
۱۳ تهران و گیلان ۱ برنز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار