رقابت ۴۵۰ دانش‌آموز نیشابوری در مرحله مقدماتی لیگ علمی پایا

نیشابور (پانا) - مرحله مقدماتی پانزدهمین دوره لیگ علمی پایا با رقابت ۴۵۰ دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در گروه‌های۳ الی ۵ نفره در شهرستان نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
رقابت ۴۵۰ دانش‌آموز نیشابوری در مرحله مقدماتی لیگ علمی پایا

سمیه دولت آبادی فرمانده حوزه دانش آموزی محدثه ناحیه نیشابور گفت: امسال حوزه دانش آموزی محدثه توانسته است مقام اول استان خراسان رضوی را در تعداد ثبت نام دانش آموزان برای آزمون لیگ علمی پایا کسب کند.

وی با بیان اینکه این دوره لیگ با رقابت بیش از ۴۵۰ دانش آموز از پایه‌های اول تا ششم و دوره اول متوسطه در یک رشته‌ واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی- علوم برگزار شد، ادامه داد: دانش آموزان پایه دهم و یازدهم در رشته های علوم ریاضی، تجربی و علوم انسانی و لیگ علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، پژوهشی و کارآفرینی در مقطع متوسطه اول ( مشترک در پایه های هفتم، هشتم، نهم) و مقطع متوسطه دوم ( مشترک در پایه های دهم و یازدهم) برگزار شده که هر مدرسه در قالب گروه هایی ۵ نفره به سوالات مربوطه پاسخ داده اند.

دولت آبادی افزود: آزمون دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و هنرستان ها روز چهارشنبه هجدهم و متوسطه دوم روز پنجشنبه نوزدهم اسفند ماه برگزار شد.

سمیه دولت آبادی هدف اصلی از برگزاری لیگ علمی پایا را تقویت روحیه مسئولیت پذیری دانش آموزی، ارتباط علوم پایه و تقویت دانش آموزان در تبدیل قدرت علم و عمل، ترویج روحیه پژوهشگری و پرسشگری و تقویت انگیزه و هوش در بین اعضای تیم و... عنوان کرد.

دانش آموز خبرنگار: سیما خاکساری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار