هدف «ورزش سلامت محور» در طرح نمو، ارتقای سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون ورزش و سلامت دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی عنوان کرد یکی از زمینه‌های پر اهمیت طرح نمو، «ورزش سلامت محور» است که به وسیله ورزش، در پی ارتقای وضعیت سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف «ورزش سلامت محور» در طرح نمو، ارتقای سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس است

ایلیا کابلی؛ رئیس کمیسیون ورزش و سلامت در گفت و گو با پانا گفت: «طرح نمو، در زمینه های مختلفی در پی ایجاد نگرشی جدید به وضعیت ورزش است. یکی از زمینه های پر اهمیت این طرح، «ورزش سلامت محور» است که در پی ارتقای وضعیت سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی دانش آموزان به وسیله ورزش است و در همین راستا، کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دهم، برای طرح سلامت محور، برنامه های اجرایی را در دستور کار خود قرار داده است.»

کابلی گفت: «از مهم ترین بخش های طرح نمو، ارتقای سلامت جسمانی دانش آموزان است. در این بخش با برنامه های اصلاح ساختار قامتی و اصلاح تغذیه که توسط معلمان ورزش و کارشناسان ورزشی ارائه می شود، والدین برای انجام برنامه های تغذیه ای توجیه می شوند. در مدارس هم با برنامه های اصلاح ساختار قامتی، کنترل BMI، چاقی و تحرک دانش آموزان، با بهره گیری از طرح ملی «کوچ»، در صدد رفع مشکلات سلامت جسمانی از جمله چاقی و کم تحرکی است.»

وی ادامه داد: «برنامه دیگری که سلامت جسمانی دانش آموزان را در کنار اصلاحات ساختار و تغذیه ای تأمین می کند، ورزش است. مهم ترین این ورزش ها شامل ورزش های همگانی، از جمله: ورزش های هوازی، پیاده روی و کوهنوردی در خارج از مدرسه و ورزش های توپی قابل اجرا در مدرسه است که می توان در این راستا با برنامه‌ ریزی درست، در کسب ارتقای سلامت جسمانی دانش آموزان اقدام کرد.»

ایلیا کابلی با اشاره به بحث ارتقای وضعیت سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان گفت: «وضعیت سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان یکی از مخرب ترین آسیب های اجتماعی است که در صورت کنترل نشدن، به پرخاشگری، نزاع، اعتیاد و حتی خودکشی منجر می شود. در این راستا، نمو با بهره گیری از توانایی و قابلیت معلمین ورزش و حتی کارشناسانی خارج از مدرسه، اقدام به برگزاری کارگاه های مشاوره ای برای والدین در وهله اول و بعد دانش آموزان می کند که هم به ارتقای امید و نشاط در دانش آموز کمک می کند و هم ذهنیت والدین را به این سمت جهت می دهد که با راهکارهای ساده تربیتی، از گرایش فرزندشان به آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند و در گام های بعدی با ترغیب دانش آموزان به ورزش های مورد علاقه و حتی کشف استعداد های ورزشی آنها، دانش آموزان را به سمتی هدایت کند که با وجود داشتن هوش پایین در تحصیل، در ورزش مورد علاقه خود موفق شوند.»


*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار