مبینا سبزه علی؛ نماینده دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی:

تعلیم و تربیت، یکی از مهم‌ترین اصول توسعه و پیشرفت کشور است

تهران (پانا) - نماینده مجلس دانش‌آموزی بر نقش فرهنگیان، علی الخصوص دبیران جوان، با آموزش‌های نوین، بر پیشبرد اهداف یک جامعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت، یکی از مهم‌ترین اصول توسعه و پیشرفت کشور است

مبینا سبزه علی؛ نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی در گفت و گو با پانا گفت: «آموزش مجازی حدود دو سالی است که با شیوع ویروس کرونا آغاز شده و همچنان پابرجاست. از طرفی زیرساخت های مناسب برای شروع این آموزش، پیش بینی نشده بود. از این رو بسیاری از دانش آموزان، از لحاظ آموزشی آسیب دیدند.»

وی در ادامه گفت: « این زیر ساخت ها عبارتند از: سخت افزار و نرم افزار، تولید محتوا برای دروس مجازی، نیرو و منابع مالی و مهم ترین بخش فرهنگ سازی، استفاده از این فضا برای والدین و دانش آموزان است.»

وی افزود: «خانواده ها، معلمین، مدرسین و مدیران مدارس نباید نقش خود را فراموش کنند. مدارس مجازی است اما تغییری در نقش آنها ایجاد نشده و والدین باید بر روی یادگیری و اهمیت دانش آموز به دروس توجه کنند و با آنها تمرین داشته باشند. همچنین مدیران مدارس، همان‌طور که در مدارس حضوری نظارت می کردند، در حال حاضر هم بر عملکرد معلمین، دانش آموزان و نوع رفتار آنها در فضای مجازی باید نظارت داشته باشند. چه بسا کنترل یک دانش آموز در فضای مجازی سخت تر از فضای واقعی است.»

سبزه علی گفت: «دانش آموزان ما در سن کودکی و نوجوانی در مرحله رشد و تکامل هستند و اگر آموزش نادرست داشته باشند و یا از راهی دگر منحرف شوند، آینده آنها در معرض خطر قرار می گیرد و بر آینده یک مملکت تأثیر می گذارد. از این رو، نقش مدیران و معلمانی که در دوران تحصیلی راهنمای ما هستند، بسیار حائز اهمیت است.»

وی با اشاره به سخنان رهبری گفت: «با توجه به سخن رهبری که فرمودند جوان و نوجوان، چشمه جوشان نیرو و استعداد است؛ ما‌ باید در حوزه آموزشی، از معلمین جوان استفاده کنیم، چرا که آنها انرژی بیشتری دارند و با آموزش های نوین آشنا هستند و می توانند تولید محتواهای آموزشی جذاب داشته باشند. همچنین در سال تحصیلی که پشت سر گذاشتیم تعداد زیادی معلم جوان برتر استانی داشتیم و همین امر نشان گر محبوبیت آنها در میان دانش آموزان است.»

سبزه علی بیان کرد: «در حال حاضر تعلیم و تربیت یکی از مهمترین اصول توسعه و پیشرفت هر کشور است و رسالت این تعلیم و تربیت، انتقال عقاید، اندیشه‌ها، باورها و مهارت های جامعه به نسل آینده است که برعهده آموزش و پرورش است.»

وی افزود: «در اصل، پیشرفت یک جامعه از نسل جوان است و پیشرفت آن نسل جوان، بستگی به آموزش و پرورش و نوع آموزش قوی و صحیح دارد. از آنجایی که موفقیتِ یک جامعه به رشد جوانانش بستگی دارد، ما باید سعی کنیم از زیر ساخت‌های درست استفاده کرده و بهترین تربیت را داشته باشیم. از این رو نقش معلم در بحث تعلیم و تربیت خیلی مهم است و باید به آن توجه شود زیرا معلم یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش است و باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.»

وی در آخر گفت: «جامعه دانش آموزی، خواستار روی کار آمدن مدرسین جوان است و ما به عنوان نمایندگان دانش آموزی، مطالبات آن‌ها را بیان کرده و خواستار پیگیری این مطالبات هستیم.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار