مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

تعاونی‌های مسکن در استان قزوین موفق عمل کرده‌اند

قزوین(پانا)-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت تعاونی‌های مسکن در استان با ساخت 18 هزار واحد مسکونی توانمندی و ظرفیت خود را به خوبی نشان داده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۱۳۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تعاونی‌های مسکن در استان قزوین موفق عمل کرده‌اند

شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر ملی همزمان با افتتاح 268 طرح تعاونی در سراسر کشور روز سه شنبه با حضور جمالی پور استاندار، گروسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زارعی رئیس اتاق تعاون و جمعی از تعاون گران در استانداری قزوین برگزار شد.

رضا گروسی در این مراسم اظهار داشت: قرار بود در پایان برنامه ششم توسعه در کشور بخش تعاون سهم 25 درصدی را در اقتصاد کشور داشته باشد تا مردمی کردن اقتصاد تقویت شود اما فاصله زیادی با این برنامه داریم و 4 درصد آن محقق شده است.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می شود که ابعاد آن را در رده های فرودست و پایین جامعه اجرا کنیم شود زیرا نمی شود در سند بالادستی بگوییم 25 درصد اما در زیرمجموعه ها اجرا نشود و یک دفعه مجلس تصمیم بگیرد وزارت تعاون را منحل کند و یک وزارتخانه بزرگی تشکیل شود که بخش مهم تعاون به حاشیه برود.

گروسی تصریح کرد: بدون تردید ادغام وزارت تعاون در وزارت کار و رفاه اجتماعی با تحلیل کارشناسی، نشان می دهد خسارت سنگینی به کشور وار کرده و امروز ضریب GDP سالانه 4 واحد بالا می رود و به 43 صدم درصد رسیده ایم که فاجعه است.

وی اظهارداشت: اقدامات انقلابی و جهادی فقط با توجه به اسناد بالادستی محقق می شود و قرار نیست فقط دنبال آمار و ارقام باشیم و در عمل کاری جلو نرود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین یادآورشد: با اقدامات انقلابی انجام شده توانسته ایم تعداد تعاونی های راکد استان را از 2400 واحد به 850 واحد کاهش دهیم و تلاش می کنیم این وضعیت روبه بهبود و بهتر شدن باشد.

وی گفت: دنبال دادن آمارهای غلط از تعداد تعاونی ها نیستیم بلکه واحدهای فعال برای ما اهمیت دارد تا کار عملیاتی صورت گیرد.

گروسی اضافه کرد: تعاونی های مسکن در استان قزوین بیش از 18 هزار واحد را احداث و تحویل دادند و با این حجم کار فقط 48 واحد تحویل داده نشده که نشان می دهد در این عرصه موفق عمل شده است و اگر اختیار دهند قادریم مشکل این واحدها را هم حل کنیم.

وی یادآورشد: نگاه به تعاونی ها دراستان حمایتی است و با یک حرکت انقلابی واقعی مشکلات را حل کردیم و توانستیم خدمت خالصانه به ۱۶ هزار عضو را عملی کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهارداشت: با همکاری همه مجموعه ها خوشبختانه تاکنون جلسه کمیسیون کارگری در استان تشکیل نشده و حوزه های کارگری و امنیتی موفق عمل کرده اند.

وی گفت: با مدیریت منطقی و درک بالای کارگران در سال گذشته با این که کرونا چالش های زیادی برای بخش تولید و کارگری در کشور ایجاد کرد اما در دو ماه آخر سال تمرکز کردیم و هیچ تجمع کارگری برای پرداخت حقوق جاری معوقه نداشتیم.

گروسی تصریح کرد: راهبردها در تئوری خوب است اما در عمل چالش داریم و ما هم تلاش می کنیم از تعاونی های استان حمایت کنیم تا جایگاه این نهاد در استان تقویت شود.

در ادامه این مراسم از 7 تعاونی برتر در عرصه های مختلف تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار