مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اعلام کرد:

برگزاری همایش تعاونی‌های مسکن در شیراز

خبرگزاری پانا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اهمیت عملکرد صحیح تعاونی‌های مسکن در دفاع از عنوان تعاون، گفت: مسكن‌‌سازان و دست‌اندرکاران تعاونی‌های مسکن برای عقد قرارداد خرید زمین دقت لازم را داشته باشند.

کد مطلب: ۲۹۱۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سهراب مختاری در همایشی که با حضور اعضای هیئت مدیره و بازرسان تعاونی‌های مسکن شیراز برگزار شد، اظهار کرد: تعاون بخش اساسی قانون اساسی را در برمی‌گیرد و با توجه با صراحت قرآن در آیه‌هایی چون " تَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ " از جایگاهی مهم در دین اسلام برخوردار است

وی با اشاره به چرایی برگزاری این همایش، افزود: این همایش، جلسه‌ای برای بیان بایدها و نبادها و برای این است که مسیر را به سمت‌وسویی ببریم که اگر روند کار مورد حسابرسی قرار نمی‌گرفته یا حسابرسی به اطلاع اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمی‌رسیده، این روند اصلاح شود.

مختاری با اشاره به دور افتادن فعالیت بازرسان برخی تعاونی‌ها از رسالت اصلی‌اشان، خاطرنشان کرد: بازرسان از این اجازه برخوردار هستند که عمکلرد هیئت مدیره را به شكل کامل مورد بررسی قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تأکید بر اینکه اعضای هیئت مدیره و بازرسان تعاونی‌ها باید با قوانین این بخش آشنایی داشته باشند، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات بخش تعاون به‌دلیل نبود تعریف مشترک از تکالیف ارکان در بین تعاونی‌ها بوده و این همایش تلاشی برای ارائه مفاهیم و نیز فراهم کردن زمینه رساندن ارکان تعاونی به این تعریف مشترک است.

مختاری با بیان اینکه بیش از 9 هزار نفر در قالب پنج هزار و 500 تعاونی در سطح استان به‌صورت جدی به فعالیت مشغول هستند، بر رسالت اصلی اتحادیه در تقویت نظارت بر تعاونی‌ها تأکید و اظهار کرد: اتحادیه‌ها حق ندارند در زمینه‌های بدون مجوز به فعالیت بپردازند.

وی با دعوت اعضای تعاونی‌های مسکن به تأمل در ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل تعاون در جامعه، خاطرنشان کرد: باید محور فعالیت تعاونی‌های مسکن در جامعه جلب جامعه هدفشان یعنی اعضای این تعاونی‌ها باشد.

مختاری با بیان اینکه تعاونی‌های مسکن آبروی بخش تعاون هستند، بر رعایت تمامی تشریفات قانونی در تعاونی‌های مسکن تأکید و خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها موظف‌اند که نهایت دقت را در نحوه عقد قرارداد خرید زمین به‌کار بندند و از خرید زمین‌هایی که فاقد مالک مشخص است، خودداری کنند و نباید به خود اجازه دهند که با سرمایه اعضای تعاونی بی‌توجهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقدامات مناسبی در گذشته در زمینه تعاونی‌های مسکن صورت گرفته است اما نباید بی‌تفاوت از کنار مشکلات نیز گذشت، تصریح کرد: از تعاونی‌های حساس و بزرگ استعلامات لازم را چه در شروع کار و چه در حین انجام کار به‌عمل آورده و انجام می‌دهیم.

مختاری با تأکید بر اهمیت حسابرسی در فعالیت تعاونی‌ها، گفت: گزارش حسابرسی شرکت‌ها یا باید توسط اداره و یا توسط حسابرسان به اطلاع مجمع برسد چرا که در فرصت محدودی که در روز انتخابات در مجمع وجود دارد حسابرسی مطلوبی از فعالیت اعضای پیشین هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی فراهم نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار