فرماندار همدان:

تعاونی‌های مسکن مهر شفاف سازی کنند

خبرگزاری پانا: فرماندار شهرستان همدان از افتتاح چهار هزار و 30 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر، زیر 25 هزار نفر، بافت فرسوده و مسکن روستایی در روز سه شنبه سوم دی ماه سال جاری در شهرستان همدان خبر داد.

کد مطلب: ۱۶۷۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، "حسن قهرمانی مطلق" در کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهرستان همدن اظهار کرد: از مجموع چهار هزار و 30 واحد مسکن‌هایی که به زودی افتتاح می‌شود دو هزار و 761 واحد مربوط به مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر،‌ 96 واحد مربوط به مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر، 994 واحد مسکن مربوط به بافت‌های فرسوده و 179 مورد نیز مربوط به مساکن روستایی است.

وی به مشکلات موجود در حوزه تعاونی‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: تعاونی‌ها باید شفاف سازی کنند، در غیر این صورت مشکلات در این زمینه برطرف نمی‌شود و کار پیش نمی‌رود، بنابراین باید تمامی هزینه‌ها را به تفکیک برای متقاضیان مشخص کنند.

قهرمانی مطلق به پروژه 174 واحدی مسکن مهر واقع در شهر مریانج اشاره کرد و گفت: این پروژه باید تا پایان آذر ماه سال آینده ساخته شود و به بهره‌برداری برسد تا صاحبان این خانه‌های مهر شب یلدای سال آینده را در منزل‌شان باشند، البته آماده شدن این مساکن مهر مشروط به آورده متقاضیان خواهد بود که باید در این زمینه همکاری داشته باشند، بنابراین در صورت فراهم آوردن شرایط توسط متقاضیان، پیمانکاران کار را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد که در حال حاضر پروژه مسکن مهر مریانج 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار همدان تصریح کرد: در شهر مریانج 645 نفر به صورت انفرادی برای مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند که با 514 نفر عقد قرار داد شده و آنها با دریافت 20 میلیون تومان وام کار را شروع کرده‌اند.

فرماندار همدان با تاکید بر توجه به زیبایی شهر و مبلمان شهری گفت: باید ورودی مسکن مهر شهر مریانج از حالت زراعی به مسکونی تغییر کاربری یابد.

وی به پروژه 46 واحدی مسکن مهر قهاوند اشاره کرد و گفت: این پروژه تا کنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته هم‌چنین 167 نفر به شکل انفرادی برای مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد با 87 نفر عقد قرارداد شده است.

قهرمانی مطلق هم‌چنین به پروژه 178 واحدی مسکن مهر جورقان اشاره کرد و گفت: مسکن مهر این منطقه 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که باید تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرد: 40 تا 50 متر از زمین باقی مانده در منطقه‌ای که مسکن مهر جورقان احداث شده باید تغییر کاربری دهد و فضای آموزشی مناسبی در این منطقه راه‌اندازی شود.

قهرمانی مطلق افزود: در منطقه جورقان 185 نفر به صورت انفرادی برای مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد با 128 نفر از آنها عقد قرار داد شده است.

فرماندار همدان تصریح کرد: افرادی که جهادگرانه و بسیجی‌وار برای احداث مسکن‌های مهر تلاش کرده‌اند باید مورد تقدیر قرار بگیرند، هم‌چنین اصحاب رسانه که برای پوشش خبری مسکن‌های مهر در همدان اقدام کرده‌اند باید مورد تقدیر قرار بگیرند.

وی ضمن توصیه به صرفه‌جویی در مصرف گاز توسط شهروندان از دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شرکت آب،‌ گاز و برق شهرستان همدان خواستار ارائه گزارش میزان مصرف سرانه شهرستان همدان در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته در جلسه آینده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار