آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از ملاحظات بازگشایی مدارس تا اضافه شدن رشته امور تربیتی به دفترچه کنکور

تهران (پانا) - در هفته‌ای که گذشت محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس و آموزش حضوری به خانواده‌ها اطمینان داد و تاکید کرد که نباید از این جهت نگرانی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۰۶۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
از ملاحظات بازگشایی مدارس تا اضافه شدن رشته امور تربیتی به دفترچه کنکور

هفته گذشته که با 17 مردادماه روز خبرنگار همراه بود، تمام اخبار رنگ و بوی تبریک به اصحاب رسانه داشت. در روز 17 مردادماه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به همراه علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی با حضور در خبرگزاری پانا این روز را گرامی داشتند و با ارتباط ویدئوکنفرانسی با رابطان استانی خبرگزاری پانا، بر نقش رسانه در انعکاس اخبار تاکید کردند.

حاجی میرزایی در این مراسم با بیان اینکه تربیت دانش‌آموز-خبرنگار یکی از قابلیت‌های خبرگزاری پانا است اظهار کرد: پرورش روح و روان انسان‌ها و افزایش شایستگی‌ها ماموریت تعلیم و تربیت است که این ماموریت با خبر عجین شده است.

وی پرورش دانش‌آموزان را برای افزایش تعامل و توان جمعی موثر دانست و افزود: ما موظفیم به دانش‌آموزان مهارت دهیم لذا در کنار اداره خبرگزاری، کار تربیتی می‌کنیم. بسته تحولی سازمان اهداف تعلیم و تربیت را دقیق تر حاصل کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وجه تربیتی پانا تمایزی با سایر خبرگزاری‌ها ایجاد کرده است، امروز تعلیم و تربیت ایران با مشکلات مزمنی دست و پنجه نرم می‌کند، اندازه مشکلات به گونه ای است که باید از مشکلات درک مشترکی وجود داشته باشد.

علیرضا کاظمی نیز در این آیین افزود: خبرگزاری پانا یک ممیزه‌هایی با سایر خبرگزاری‌ها دارد این است که با تعداد نیروی انسانی اندک فعالیت می‌کند. در کنار رویکرد حرفه ای رویکرد تربیتی دارد و نگاه کادرسازی برای تمام رسانه‌هاست.

کاظمی تاکید کرد خبرگزاری پانا نقش روابط عمومی دوم را برای آموزش و پرورش ایفا می‌کند و مرجعیت رسانه ای در آموزش و پرورش دارد.

همچنین در این هفته وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره «شهید محمود صارمی» و عرض تبریک به مناسبت ۱۷ مرداد، «روز خبرنگار» به فعالان عرصه رسانه، اظهار کرد بی‌شک انتقال و انعکاس توفیقاتی که درحوزه آموزش و پرورش به دست آمد، بدون اطلاع‌رسانی بهنگام، دقیق و صحیح و نیز بازتاب گزارش دستاوردهای این نهاد، به ذی نفعان، جز به مدد «اصحاب رسانه» میسور نمی‌شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن گرامیداشت روز خبرنگار بیان کرد آنچه در نظام تعلیم و تربیت برای ما مهم است کارکردهای تربیتی است لذا در خبرگزاری پانا تلاش شد برای این بعد تربیتی برنامه ریزی صورت گیرد بدین ترتیب سال گذشته از موفق ترین سال‌های پانا بود چراکه در عرصه تربیتی خوش درخشید.

اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش، ابلاغ شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ مدارس غیردولتی، اعلام 32 برنامه وزارت آموزش و پرورش ویژه ایام محرم و صفر، تهیه و تدوین نیمرخی از شایستگی‌های حرکتی نوآموزان، اضافه شدن رشته امور تربیتی به دفترچه انتخاب رشته کنکور، راه اندازی سایت اطلاع رسانی واکسیناسیون کرونا، برگزاری آزمون مشمولان تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش و اعلام گزینه‌ ریاست جمهوری برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش از جمله اخبار مهم این هفته بودند.

در گزارش پیش رو بخشی از اخبار هفته گذشته را باهم مرور می‌کنیم:

اعلام مهلت شرکت در پویش‌های مناسبتی ماه محرم و صفر / ا بلاغ سند تحول تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان؛ به زودی

اسماعیل بحری‌زاده با حضور در برنامه دوربین امید شبکه امید برنامه‌های سازمان دانش‌‌آموزی و جزئیات پویش‌های ویژه ماه محرم و صفر را تشریح کرد.

وی همچنین در جلسه سازمان دانش‌آموزی کشور با روسای استان‌ها پیرامون بسته تحولی هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی و ارائه سیاست‌های سازمان برای سال تحصیلی آینده خبر داد این آمادگی وجود دارد ظرف یک هفته آینده نسخه کامل شده سند تحول تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان ابلاغ و به استان‌ها ارسال شودتا مبنای فعالیت پیشتازان قرار گیرد.

علیرضا کاظمی رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور نیز در این جلسه سازمان را بهترین بستر برای نهادینه سازی آموزه‌های تربیتی در تمام ساحت‌های تعلیم و تربیت دانست.

محتوای آموزشی مهدکودک‌ها از سوی کانون پرورش فکری تامین می‌شود

مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تولید محتوا برای مهدهای کودک خبر داد و گفت از همه مهدهای کودک خواسته شد تا پایان تابستان از طریق فروشگاه‌های مختلفی که کانون در سطح کشور دارد و همین طور از طریق سایت مجازی تحت عنوان shop.kpf.ir محصولات ما را ببینند و سفارشات لازم را بدهند.

آخرین وضعیت نظام رتبه بندی معلمان / ملا حظات بهداشتی برای بازگشایی مدارس از مهرماه

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش تصمیم گیری پیرامون رتبه بندی را با مجلس شورای اسلامی دانست و درباره آخرین وضعیت این موضوع توضیحاتی داد.

حاجی میرزایی همچنین درباره وضعیت واکسیناسیون فرهنگیان و زمان بازگشایی مدارس اظهار کرد: واکسیناسیون فرهنگیان به خوبی و با سرعت درحال انجام است طبق هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت این موضوع تا اواخر مردادماه ادامه دارد. رانندگان سرویس‌های مدارس، مربیان مهدهای کودک و هر فردی که در مجموعه آموزش و پرورش و در کادر مدرسه فعالیت دارد، واکسینه خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس و آموزش حضوری به خانواده‌ها اطمینان داد و تاکید کرد که نباید از این جهت نگرانی داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که واکسیناسیون فرهنگیان اجباری است یا اختیاری، بیان کرد: ما خدمات لازم را برای واکسینه کردن تمام فرهنگیان انجام دادیم و از سوی دیگر مدارس حضوری است لذا به افرادی که این ریسک را قبول می‌کنند تا به صورت حضوری در کلاس‌های درس حضور یابند، توصیه می‌شود حتما واکسن بزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار