در برنامه صبحگاهی صبح پارسی مطرح شد:

سرمایه گذاری در ایران شبیه به اقیانوس آبی است

تهران (پانا) - برنامه صبحگاهی صبح پارسی، امروز حال و هوایی اقتصادی داشت و با موضوع سرمایه گذاری در زندگی، میزبان دکتر سید فخرالدین نقیبی، مدیر و موسس شرکت های سرمایه گذاری بود.

کد مطلب: ۱۲۰۴۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه گذاری در ایران شبیه به اقیانوس آبی است

نقیبی درباره تعریف سرمایه گفت: سرمایه از دیدهای متفاوت و متنوع معناهای مختلفی دارد‌ و هرکس تعریف متفاوت ارائه می کند که همه این تعاریف درست است. اگر به فرض سرمایه را پول در نظر بگیریم، دارایی چیزی است که داریم مثل زمین یا خودرو وقتی دارایی تبدیل به نقدینگی شود، ثروت است و وقتی با این ثروت بتوان ارزش آفرینی کرد و این ثروت سود و تداوم داشته باشد، سرمایه است.

او در ادامه افزود: نیت پاک را هم می توان سرمایه دانست و با استفاده از همین نیت پاک ارزش افزوده ایجاد کرد.

نقیبی درخصوص ورود واژه سرمایه و سرمایه گذاری در ایران گفت: وقتی این واژه وارد کشور شد، به جای تبدیل شدن به علم به ابزار تبدیل و فقط محدود به پول شد. شرکت ها بخش حسابداری را به مدیریت مالی تبدیل کردند و مدتی بعد از بخش های دیگر هم با سرمایه و سرمایه گذاری نگاه شد که بسیار درست است.

نقیبی درباره شکست و ضرر و زیان در کارآفرینی و سرمایه گذاری عنوان کرد: من هم شکست های بسیاری را تجربه کرد و از دل همین شکست و ضررها بود که توانستیم کار بهتری شروع کنیم. همان موضوعات برای ما تبدیل به تجربه هایی خوب شد. با چیزهایی که از شکست بدست آوردیم، الان می توانیم تصمیم گیری های بهتری داشته باشیم.

وی در پایان صحبت هایش مردم را به خواندن کتاب اقیانوس آبی، اقیانوس قرمز دعوت کرد و گفت:سرمایه گذاری در ایران شبیه به اقیانوس آبی است.

بخش ورزش صبحگاهی، یکی از قسمت های ثابت برنامه صبح پارسی است که توسط مربیان مطرح تیم های ملی انجام می شود. در بخش میز خبر امروز هم اخبار مختلفی بررسی شد. این روزها المپیک در حال برگزاری است و حواشی آن برای همه مردم جذاب است. علیرضا حاجی روزبهانی هر روز با اخبار و حواشی جذاب المپیک و هدیه بیدی با اخباری جذاب از ایران و سراسر جهان در میز خبر حاضر می شوند.

برنامه صبحگاهی صبح پارسی از دوشنبه تا جمعه هر هفته از ساعت ۹ صبح به وقت ایران به مدت ۷۵ دقیقه به تهیه کنندگی علیرضا نظارت و ابراهیم ارجمندی و اجرای امیرمحمد زند و شمیم علیزاده به عنوان مجریان اصلی و هدیه بیدی و علیرضا حاجی روزبهانی مجریان میز خبر، با بخش های متنوع و مهمانانی از حوزه های مختلف از قاب شبکه جهانی جام جم مهمان خانه ایرانیان سراسر دنیا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار