پخش «صبح پارسی» به مناسبت عید غدیر

تهران (پانا) - برنامه صبح پارسی با اجرای امیرمحمد زند و شمیم علیزاده که روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت ۹ صبح به وقت ایران از شبکه جهانی جام جم پخش می شود، امروز به مناسبت عید سعید غدیرخم، ویژه برنامه ای شاد و ۹۰ دقیقه ای را به روی آنتن این شبکه برد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
پخش «صبح پارسی» به مناسبت عید غدیر

این برنامه صبحگاهی بخش های متنوع و مختلفی دارد. در بخش اول برنامه اعلایی مربی ورزش به همراه همکارانش، تمرینات ورزشی را به بینندگان آموزش دادند و از آنها خواستند تا در انجام تمرینات ورزشی همراهشان باشند.

در بخش بعدی برنامه که میز خبر نام دارد، خبرهای جالب روز دنیا بررسی شد. در این روزها که بازی های المپیک در جریان است، میز خبر بخشی را به بررسی خبرها و حواشی این بازی ها اختصاص داده است. در میز خبر امروز، حواشی خواستگاری مربی شمشیربازی تا کتک خوردن رییس جمهور تاجیکستان خوانده شد.

به مناسبت عید غدیرخم، پخش زنده ای از نجف و حرم حضرت علی (ع) نیز در برنامه پخش شد که حال و هوایی معنوی به صبح پارسی بخشید.

صبح پارسی در ویژه برنامه عید غدیرخم، میزبان یکی ازخوانندگان مطرح کشور بود. محسن میرزازاده، خواننده محبوب و آیینی کشورمان به همراه گروه رقص آیینی خودش در این قسمت حضور پیدا کرد و قطعاتی را با زبان شیرینی کرمانجی اجرا کرد.

میرزازاده در بخشی از صحبت هایش به سابقه حضور کرمانج ها در خراسان اشاره کرد و گفت که کرمانج ها به دستور شاه عباس و برای دفاع از مرزهای ایران به خراسان مهاجرت کردند و در همین منطقه ساکن شدند. او در ادامه گفت در حال حاضر کرمانج ها در مناطقی از مشهد تا جنگل های گلستان ساکن هستند و دو سوم از کردهای جهان را کرمانج ها تشکیل می دهند و کرمانجی شاخه ای از زبان کردی است.

میرزازاده درباره آداب و رسوم کرمانج ها در اعیاد هم گفت که رقص و پایکوبی و انجام مراسمات شاد یکی از آداب و رسوم مردم کرمانج در همه اعیاد بزرگ است.

این خواننده مردمی که در تمامی اجراهایش با لباس محلی کرمانج حاضر می شود، قیمت این لباس ها را چند ده میلیون عنوان کرد و گفت که همگی از صنایع دستی مردم کرمانج است.

میرزازاده داستان یکی از قطعه هایش با نام شوان را نیز در صبح پارسی تعریف کرد و گفت که درباره عشق مادر با پسرش و به زبان کرمانجی است.

محسن میرزازاده در پایان صحبت هایش از کار روی قطعه‌ای با موضوع حضرت علی (ع) خبر داد و گبت که اولین اجرای این قطعه را در صبح پارسی خواهد داشت.

برنامه صبحگاهی صبح پارسی، به تهیه کنندگی علیرضا نظارت روزهای دوشنبه تا جمعه به روی آنتن زنده شبکه جهانی جام جم می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار