مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر:

لزوم بازنگری اهداف دوره‌های تحصیلی در راستای بازسازی محتوای آموزشی

اسلامشهر (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با توجه به برگزارشدن جلسه مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، لزوم بازنگری اهداف دوره‌های تحصیلی به صورت ۴ سال یک بار در راستای بازسازی مطالب و محتوای آموزشی مطابق با شرایط روز را خاطرنشان کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم بازنگری اهداف دوره‌های تحصیلی در راستای بازسازی محتوای آموزشی

حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در سخنانی به تغییرات مکرر سامانه‌های مدارس از قبیل همگام، سناد، سیدا و پادا که اکثر مواقع نیز به علت مشکلات، قطع و از دسترس خارج است و باعث سردرگمی و اتلاف وقت مدیران و معلمان و اولیاء می‌شود اشاره کرد و گفت: مشکلات فنی سامانه‌های فعال به دلیل صرف زمان زیاد برای رفع ایراد و مراجعات مکرر به سنجش و فناوری از سوی مدیران تا بخش اعظمی از مشکلات را رفع خواهد کرد که با کاستن این مشکلات فرصت برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی بیشتری ایجاد می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس در طی سال تحصیلی جاری مشکلات مالی و نیاز به شاداب سازی مدارس در راستای اجرای پروژه مهر، حمایت مالی بصورت واریز سرانه‌ای به حساب مدارس مورد انتظار است.

بنار با اشاره به آمار ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که اطلس دسترسی و سطح پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته و مسائل ثبت نام سال تحصیلی جدید بررسی و تحلیل شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در ادامه گفت: با توجه به احتمال بازگشایی مدارس و رفت و آمد همکاران فرهنگی، نیاز به سرویس دهی برای همکارانی که از شهر تهران و شهرهای اطراف تردد می‌کنند با عنایت به افزایش کرایه‌ها و پایین بودن درآمدهای اختصاصی منطقه در مقایسه با هزینه‌ها، موردی قابل توجه بوده که در کوتاه مدت با حمایت مالی از بالادست و در بلند مدت انتقال همکاران به مناطق نزدیک به محل سکونت و جذب نیروهای بومی در مناطق به تدریج می‌تواند منجر به حذف سرویس و به تبع آن جلوگیری از اتلاف بخش قابل توجهی از بودجه مناطق شود.

این مقام مسئول افزود: برگزاری دوره‌های ویژه توانمندسازی برای معلمان با توجه به تغییر سیستم آموزش کشور در زمان شیوع بیماری کرونا و فعالیت در فضای مجازی برای معلمان که بیشتر با سیستم سنتی کار کرده‌اند می‌تواند کمک شایانی به توانمندسازی نیروی انسانی کند.

او همچنین با اشاره به تصحیح شرایط انتخاب و انتصاب مدیران عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود متقاضی مدیریت از فیلتر معرفی شورای معاونین منطقه گذرانده شود و از هرحیث آماده آزمون علمی و شرط مصاحبه، تصحیح شود.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت در شهرستان اسلامشهر همچنین تأمین وسایل سخت افزاری دانش‌آموزان کم بضاعت و همکاران با عقد قراردادهای مختلف با سازمان‌های و نهادهای حمایتگر را یاد آور شد و تصریح کرد: دسترسی رایگان به اینترنت و وسائل سخت افزاری برای دانش‌آموزان و معلمان حتی در دوران پساکرونا هم می‌تواند انگیزه خوبی برای پیشبرد اهداف جامعه تعلیم و تربیت شود.

حسینعلی بنار عنوان کرد: پیگیری شرایط لازم برای اجرای رتبه بندی معلمان، باعث رفع مشکلات معیشتی و مسکن معلمان می‌گردد که در کنار آن فرصت بهتری را برای وقت گذاری معلمان در ارتقاء سطح علمی و ایجاد انگیزه در به روز رسانی اطلاعات و معلومات می‌شود و ارتقاء سطح کرامت شغلی معلمان در جامعه که یکی از اصلی ترین مشکلات امروزه به حساب می‌آید را در پی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار