مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان:

گسترش عدالت‌آموزشی با بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی امکان‌پذیر است

زاهدان(پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان گفت الگوهای آموزشی نوین به سبب فراهم‌کردن شرایط متعدد و بهره‌گیری از اطلاعات فارغ از زمان و مکان خاص، حوزه آموزش را وسیع تر کرده و تسهیل‌گر یادگیری موثر برای مخاطبان و گسترش‌دهنده عدالت‌آموزشی هستند.

کد مطلب: ۱۲۰۳۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
گسترش عدالت‌آموزشی با بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی امکان‌پذیر است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، داود صیاد در حاشیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: یادگیری بر اساس الگوهای مختلفی حاصل می‌شود. مواردی همچون یادگیری از طریق شرطی شدن کلاسیک که از آن به عنوان بنیادی ترین شیوه یادگیری یاد می شود، یادگیری از طریق شرطی شدن فعال، یادگیری از طریق شناخت مجاورت و مشاهده همه از جمله الگوهای مورد استفاده توسط معلمان است.

وی افزود: آموزش های نوین به دلیل تنوع و وسعت، جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد و گوناگونی انواع آن، یادگیری موثر را تسهیل می کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان خاطرنشان کرد: بدون تردید برای دانش آموزی که بخش زیادی از وقت خود را با ابزارهای نوین سپری می‌کند، الگوهای یادگیری سنتی پاسخگوی نیازهای وی نخواهد بود.

صیاد با اشاره به آموزش الکترونیکی به عنوان یکی از روش های نوین آموزش بیان کرد: آموزش الکترونیکی به سبب دسترس‌پذیری آسان و بی نیازی از مکان و زمان خاص به یکی از مهمترین الگوهای آموزش مبتنی بر فناوری نوین تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: تولید محتوای متناسب با نیازهای مخاطبین که نیازمند مهارت های خاص خود است در این حوزه می تواند نقش آفرین باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان گفت: عدالت آموزشی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در آموزش و پرورش با آموزش‌های الکترونیکی بسط بیشتری پیدا می‌کند و نمونه آن را می توان در فعالیتهای آموزشی در دوران کرونا و آموزش مجازی پیدا کرد چرا که با اقدامات انجام شده، دانش‌آموزان دورافتاده‌ترین نقاط ایران اسلامی نیز به آموزش برترین اساتید کشور نیز دست پیدا کردند.

صیاد با اشاره به اینکه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در سالهای اخیر در نظام آموزشی همواره مطرح و بیشتر به عنوان پشتیبان مورد استفاده قرار می گرفته است، تاکید کرد: تغییر شیوه های آموزش بنا بر ضرورت و حتی استفاده از رویکردهای تلفیقی، ظرفیت‌های گسترده این حوزه را نمایان کرده است.

وی یکی از مهمترین عوامل موثر در بهره گیری از این الگوها را فراگیری مهارت‌های متناسب با آن دانست و گفت: آموزش‌های صورت گرفته قبل از استخدام برای بخش اعظمی از همکاران فرهنگی فاصله معناداری با آنچه امروز با آن روبرو هستیم، دارد و ضرورت توجه به آموزش این مهارت ها بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان گفت: وسعت حوزه، فراوانی ابزار، دستیابی ساده به انبوه اطلاعات در الگوهای نوین، جذابیت و مخاطب پسند بودن آن سبب بروز خلاقیت در این حوزه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار