در نشست انجمن صلح و حقوق بشر در کلیسای گریگور لوساووریچ مطرح شد:

برقراری وحدت از بایدهای جامعه امروزی است

تهران (پانا) - رئیس انجمن صلح و حقوق بشر جوانان جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت انسانیت، آن را جوهر وجودی انسان دانست.

کد مطلب: ۱۲۰۲۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برقراری وحدت  از بایدهای جامعه امروزی است

در نشست انجمن صلح و حقوق بشر که در کلیسای گریگور لوساووریچ برگزار شد، حسین احمدی؛ رئیس انجمن پیرامون این نشست گفت: در جامعه امروز باید وحدتی در میان تمام انسان ها فارغ از جنسیت و مذهب و دین و قومیت برقرار باشد. قطعا این وحدت دال بر تفاوت هاست و این تفاوت ها هستند که اندیشه انسان ها را به یکدیگر پیوند می‌زنند.

رئیس انجمن صلح و حقوق بشر جوانان جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تاکید بر اهمیت انسانیت افزود: اگر از تمامی مسائل دینی و اعتقادی گذر کنیم، همین انسانیت و جوهر وجودی انسان است که اهمیت زیادی دارد. پس از حضرت عیسی و حضرت محمد صل الله و علیه و آله و پیامبران اولوالعزم، امامان ما برای هدایت جهانیان به سوی راه رستگاری آمدند، اعتقاد به هریک نشان از انسانیت است.

حسین احمدی در نهایت با اشاره بر اهمیت صلح و دوستی افزود: ما باید توجه به این مهم را در هر جای دنیا رعایت کنیم و این عمر قطعا برای ایجاد صلح و دوستی در میان تمامی انسان های جهان کفایت می‌کند.

در ادامه؛ پانوئل عیسی قلیان؛ نماینده اقلیت های ارمنی در مجلس دانش آموزی کشور و معاونت دینی و مذهبی انجمن صلح و حقوق بشر جوانان در ابتدا به عدالت و حقوق برابر انسان ها پرداخت و اذعان کرد: افراد جامعه بشری با حقوق یکسان به دنیا می‌آیند و همه لایق احترام هستند. برای ایجاد صلح و احترام به حقوق یکدیگر نباید نژاد، زبان، دین و... خود را برتر از دیگران دانست.

معاونت دینی و مذهبی انجمن صلح و حقوق بشر جوانان در ادامه به دیدگاه خداوند به برابری و عدالت در میان انسان ها پرداخت و اظهار کرد: انسان ها باید در نظر داشته باشند که در این عالم هستی با توجه به دانش و مهارت هایی که دارند، شاید جایگاه اجتماعی آنها بیشتر از دیگر افراد جامعه باشد؛ اما در درگاه خداوند با یکدیگر هیچ تفاوتی نخواهند داشت و به قول این شعر معروف که می‌گوید:
"بنی آدم اعضای یکدیگرند
که درآفرینش ز یک گوهرند"

عیسی قلیان همچنین در رابطه با بخشش و تاثیر آن بر ایجاد صلح و دوستی در میان انسان‌ها بیان کرد: اگر به ما بی احترامی شود و یا به شخصیت ما توهین شود، ما باید بخشش داشته و فراموش کنیم تا از ذهن ها بی احترامی و حس انتقام جویانه پاک شود و مردم به صلح طلبی روی بیاورند. در این رابطه مسیح فرمودند:" ببخشید تا بخشیده شوید" و همچنین سعدی بزرگ میفرماید:" بیا که نوبت صلح و دوستی و عنایت، به شرط آنکه نگوییم از آنچه رفت، حکایت"

وی به اهمیت صلح در دیدگاه ایرانیان از گذشته پرداخت و افزود: ایران از گذشته‌های دور تاکنون به صلح و حقوق بشر اهمیت زیادی داده و منشاء و سرچشمه حقوق بشر در جهان بوده‌ و این باعث افتخار ما ایرانیان است.

عیسی قلیان؛ معاونت دینی و مذهبی انجمن صلح و حقوق بشر سخنانش را با شعری برای صلح جهانی به پایان رساند و گفت: "در سرای زندگانی جنگ قدرت تا به کی
این همه تعجیل کردن بهر ذلت تا به کی
با محبت دشمنی نابود و خنثی می شود
زندگانی بهر صلح است، جنگ و نفرت تا به کی" و در نهایت از خداوند متعال برای تمام جهان خواستار صلح و آرامش شد.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار