دعوت کمیسیون انرژی از متخصصان برای ارائه دیدگاه‌های خود در صنعت برق

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از دعوت همه متخصصان در حوزه برق برای ارائه راه‌کارها برای حل مشکلات پیش روی این صنعت خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دعوت کمیسیون انرژی از متخصصان برای ارائه دیدگاه‌های خود در صنعت برق

«مصطفی نخعی» درباره جلسه روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: امروز کمیسیون نشستی نداشت ولی از مرکز ملی دیسپاچینگ و مرکز راهبری و پایش صنعت برق کشور بازدیدی انجام داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو و معاونان وی در این بازدید گفت: مسوولان مربوطه گزارش خود را درباره کارهایی که در حال انجام است، ارائه دادند و کمیسیون نیز درجریان آخرین فعالیت این مراکز و چگونگی انتقال برق قرار گرفت. در نهایت وزیر نیرو از پیگیری‌های تخصصی کمیسیون و طرحی که برای حمایت از صنعت برق کشور مصوب شده است، قدردانی کرده و آن را طرح مهمی برای مانع زدایی از صنعت برق کشور عنوان کرد.

نماینده مردم اسفراین و سربیشه با اشاره به مشکلاتی که در قطعی گسترده برق و خاموشی‌هایی اخیر وجود داشت، گفت: کمیسیون انرژی پیگیری‌ها و جلسات متعددی را انجام داد و در گزارشاتی که تهیه کرد، مهمترین دلایل قطع برق در کشور بیان شد و پیشنهادات کوتاه مدت،‌ میان مدت و بلندمدت به نمایندگان ارائه شد تا در نهایت در قالب طرحی 16 ماده‌ای به هیات رئیسه مجلس ارائه شود که امروز نیز در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

نخعی ادامه داد:‌ این طرح با نام توسعه ظرفیت‌ها تولید و مدیریت مصرف برق کشور با قید2 فوریت اعلام وصول شده است و امیدواریم این طرح بتواند مشکلات حوزه برق کشور را مرتفع کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در این طرح موارد متعددی از جمله کاهش مصرف انرژی، مانع زدایی از روند تولید و افزایش توسعه صنعت برق کشور پیش بینی شده است، اظهار داشت: تا زمانی که این طرح در مجلس مصوب شود، از همه صاحبنظران حوزه انرژی، افرادی که در حوزه صنعت برق متخصص و با تجربه هستند و مطالعاتی در این زمینه انجام دادند برای مانع زدایی از صنعت برق و اصلاح الگوی مصرف دعوت می‌شود تا دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

نماینده مردم اسفراین و سربیشه خاطرنشان کرد: کمیسیون انرژی آمادگی شنیدن این پیشنهادات و جمع بندی آنها را خواهد داشت و این روند کمک بسیار مفیدی به صنعت برق کشور خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار