در گفت‌وگو با پانا:

غرضی: دولت رئیسی در برابر قوانین تبعیض‌آمیز مقاومت کند

تهران (پانا) - وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی تأکید کرد دولت‌هایی که آمدند و رفتند در مقابل قوانین، اقدامات و مصوبات تبعیض‌آمیز مقاومت نکردند.

کد مطلب: ۱۲۰۰۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
غرضی: دولت رئیسی در برابر قوانین تبعیض‌آمیز مقاومت کند

سیدمحمد غرضی با تأکید بر اینکه سیدابراهیم رییسی به تک‌تک آرایی که کسب کرده بدهکار است و مردم از ایشان برای تغییر اوضاع و شرایط انتظار دارند به پانا گفت: «رئیس دولت سیزدهم بعد از تنفیذ و تحلیف، رئیس جمهور همه مردم ایران می‌شود و بعد از آغاز به کار و تشکیل کابینه تعداد طلبکاران آقای رییسی بیشتر و چندبرابر خواهد شد.»

وی «نفی قوانین تبعیض‌آمیز» را از اولویت‌های مهم سیدابراهیم رییسی برشمرد و در ادامه یادآور شد: «5 دولت محترم با استقبال آمدند و بدون استقبال هم رفتند چراکه در مقابل قوانین، اقدامات و مصوبات دولت که به نوعی تبعیض‌آمیز به حساب می‌آمدند، مقاومت نکردند.»

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 در این باره توضیح داد: «تورم توسط برخی دولت‌ها بر مردم تحمیل شد؛ به عبارتی جیب عده‌ای را خالی کردند و به جیب عده‌ای دیگر ریختند. از نظر حقوقی در تمام دولت‌های دنیا تورم به معنای گرفتاری عامه مردم تعریف می‌شود.»

غرضی تصریح کرد: «در اداره کشور نباید عده‌ای به دلیل نزدیکی با دولت صاحب امتیاز شوند و اکثریت جامعه یعنی بیش از 90 درصد مردم از مواهب دولت محروم باشند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست خارجی و سرنوشت «برجام» در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: «وزارت خارجه انعکاس استعداد داخلی است. اگر کشوری دانشگاه داشته باشد نیازی به متخصص خارجی ندارد، اگر کشوری دارای سپاه و ارتش باشد می‌تواند از خود محافظت کند یا اگر کشوری تمام مشخصه‌ها را دارا باشد محتاج خارج نخواهد شد. وزارت و قدرت خارجه به این دولت یا آن دولت هم بستگی ندارد چراکه اگر مستعد باشید خیلی راحت می‌توان کشور را اداره کرد.»

این چهره سیاسی با ذکر مثالی افزود: «100 هزار نفر در زلزله‌های رودبار و بم کشته شدند. از سال 60 که در دولت بودم به همراه تعدادی از مسئولان وقت، نظام مهندسی را در 7 ریشتر درست کردیم و آن را در عمق روستاها بردیم. گزارشی که 8 سال پیش گرفتم 600 هزار متخصص در سراسر کشور در این حوزه خدمت می‌کنند. ماه‌های گذشته بالای 5 ریشتر در کهگیلویه و بویر احمد زلزله آمد، اما خون از دماغ کسی در نیامد و این یعنی نتیجه استعداد داخلی و قدرت دولت.»

غرضی در پایان گفت: «کشورمان به اندازه لازم‌ و کافی استعداد داخلی دارد تا محتاج سرمایه، تخصص و مدیریت خارجی نباشد. سمت‌های مختلفی در اداره کشور داشتم و بنده به‌عنوان مجری هر چیزی را که گشتم در ایران پیدا کردم. دیدگاه‌های من با بقیه تفاوت دارد عده‌ای می‌گویند برویم سراغ آمریکا، اروپا، چین یا روسیه در حالی‌که نظر بنده مانند این افراد نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار