افتتاح چهار فضای آموزشی در ایذه

اهواز (پانا)-  با حضور مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان چهار مدرسه در شهرستان ایذه امروز چهارشنبه به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۲۰۰۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح چهار فضای آموزشی در ایذه

علی قربانی در این مراسم با اشاره به روند حذف مدارس سنگی در مناطق محروم استان اظهار کرد: ۱۲۰ مدرسه سنگی در شهرستان ایذه مشخص شده است که با مشارکت خیران عزیز موفق شدیم ساخت ۷۰ مدرسه جایگزین را آغاز کنیم که تعداد زیادی از این مدارس تا مهرماه امسال بهره برداری خواهند شد.

او با اشاره به طرح حذف مدارس سنگی در خوزستان ادامه داد: بیش از یک هزار کلاس درس سنگی در خوزستان وجود دارد که مقرر شده است در مدت سه سال این مدارس حذف شوند و به طور جدی از سال گذشته این طرح آغاز شده است و در همین راستا ساخت ۲۰۰ مدرسه جایگزین مدارس سنگی در استان آغاز شده است.

قربانی با اشاره به افتتاح چهار مدرسه در شهرستان ایذه در راستای حذف مدارس سنگی افزود: امروز دبیرستان دو کلاسه پسرانه متوسطه دوره اول به نام عظام (۱۱) در روستای کولفرح ایذه با مساحت ۶۸۰ متر مربع و زیر بنای ۷۶ متر مربع ، دبیرستان دو کلاسه متوسطه اول مهر عظام (۹) در روستای فارم ایذه با زیربنای ۷۶ متر مربع ، دبستان دو کلاسه مهر عظام (۱۰) در روستای نوترکی با مساحت ۵۲۰ مترمربع و زیربنای ۷۶ متر مربع در شهرستان ایذه و همچنین دبستان دو کلاسه مهر عظام (۸) در روستای کلخواجه موزرم دهدز با مساحت ۷۳۰ متر مربع و زیر بنای ۷۶ متر مربع امروز افتتاح شدند.

او گفت: این چهار مدرسه با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال احداث شدند که ۳۰ درصد سهم خیر و مابقی آن از اعتبارات ملی سازمان نوسازی مدارس کشور تامین شده است.

گفتنی است که این مراسم با حضور مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان، فرماندار ایذه، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان و جمعی از مسئولین شهرستانی و محلی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار