صرفه‌جویی 80 درصد کشاورزان گیلانی در مصرف بهینه آب

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به تاثیر مثبت رعایت تقویم زراعی به جهت صرفه‌جویی در مصرف بهینه آب کشاورزی گفت، در سال زراعی جاری بیش از 80 درصد کشاورزان گیلانی، تقویم زراعی را رعایت کردند.

کد مطلب: ۱۱۹۹۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
صرفه‌جویی 80 درصد کشاورزان گیلانی در مصرف بهینه آب

به گزارش وزارت نیرو، "وحید خرّمی" با اعلام این مطلب در دیدار با "محمدرضا احمدی سنگری" نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب استان و شهرستان رشت گفت: در سال زراعی جاری به دلیل کمبود منابع آب‌های سطحی در تأمین آب کشاورزی، تمامی ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌های عمیق در اختیار این شرکت در مدار بهره‌برداری بوده‌اند.
وی افزود: در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها، همه تلاش‌ خودمان را هم از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افزاری با توجه به محدودیت‌های منابع آبی به دلیل کاهش بارش‌ها و کاهش آورد سد سفید رود به کار بستیم تا کشاورزان زحمتکش گیلانی آسیبی به جهت تنش آبی نبینند.
محمدرضا احمدی سنگری، نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌ متولیان آب استان در جهت تأمین آب کشاورزی اظهار داشت: سال زراعی جاری به دلیل کاهش بارش‌ها، سال بسیار پر دغدغه و نگران کننده‌ای بود که با مدیریت جهادی متولیان آب، سال زراعی موفقی را تا کنون شاهد بودیم.
وی به احیا و مدیریت آب بندان‌ها در سطح استان اشاره کرد و افزود: لایروبی انهار و تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ در سال زراعی جاری بسیار ارزشمند بوده و نیاز است که در سال‌های آتی نیز این موارد در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار