جوجه‌ریزی 3 میلیون و 250 هزار قطعه در 50 روز اخیر در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد در 50 روز اخیر و با همکاری مرغداری‌ها بیش از 3 میلیون و 250 هزار قطعه جوجه‌ریزی در این استان به انجام رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۹۹۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جوجه‌ریزی 3 میلیون و 250 هزار قطعه در 50 روز اخیر در استان اردبیل

به گزارش سازمان جهاد کشاورزی اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جریان بازدید بازرسان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی از چند مرغداری در اردبیل اظهار کرد: مرغداری‌های استان بر اساس نیاز و با هدف تنظیم بازار جوجه‌ریزی به موقع را انجام می‌دهند به طوری که در آستانه ماه ذی‌الحجه و محرم که نیاز مرغ بیش از گذشته در بازار احساس خواهد شد، از هم اکنون جوجه‌ریزی و پرورش مرغ در مرغداری‌ها آغاز شده است.

او تأمین نهاده‌های مورد نیاز به نرخ مصوب اشاره کرد و گفت: 15 هزار و 200 تن سویا و ذرت خریداری و ذخیره‌سازی شده و امیدواریم با حمل آن به استان و توزیع در بین دامداری‌ها مشکلات و دغدغه‌ها در این حوزه رفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مهمترین مشکل را در این ارتباط کمبود ماشین‌آلات حمل نهاده‌های دامی اعلام کرد و افزود: با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار شده به سرعت نهاده‌های دامی از بنادر بارگیری و به مقصد استان اردبیل حمل شود.

نیکشاد تصریح کرد: انتظار می‌رود این عملیات به سرعت و با نرخ مصوب بخش حمل و نقل به انجام رسیده و مرغداری‌ها مشکلی را در تأمین نهاده‌ها نداشته باشند.

او به کشتار روزانه 130 تن مرغ در استان اشاره کرد و ادامه داد: هیچ کمبودی در این حوزه وجود ندارد و به اندازه کافی روزانه مرغ در کشتارگاه‌ها کشتار و به بازار عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با نظارت دقیق دستگاه‌های بازرسی تأمین نهاده‌ها با ارز ترجیحی چهار هزار و 200 تومان تأمین خواهد شد و تلاشمان بر این است تا در ماه‌های آینده به اندازه نیاز بازار کشتار مرغ و عرضه آن را شاهد باشیم.

نیکشاد اضافه کرد: در بازدیدی که بازرسان صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعزیرات داشتند، فرآیند تولید در مرغداری‌ها و جوجه‌ریزی به موقع مورد بررسی قرار گرفت و ما اطمینان را به مسئولان امر داده‌ایم تا به موقع نیاز بازار را تأمین و کمبود و خلأ احتمالی را به سرعت رفع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار