مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان:

۹۷ درصد نسخه صادره پزشکان در استان سمنان به‌صورت الکترونیکی است

سمنان (پانا) - مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه ۶۴۴ پزشک عمومی و متخصص، ماما و دندان‌پزشک در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک ثبت‌نام کردند، گفت ۹۷ درصد پزشکان در حال حاضر در مطب خود از سیستم نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۹۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
۹۷ درصد نسخه صادره پزشکان در استان سمنان به‌صورت الکترونیکی است

سید مجتبی اکرم، در نشست خبری خود با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی تأمین اجتماعی سمنان، با بیان اینکه صدور نسخه الکترونیک موجب تسهیل پرداخت بدهی به پزشکان شده است، افزود: به دلیل سیستم الکترونیک، بدهی به پزشکان به روز رسانی شده و ۸۰ درصد تعرفه ویزیت پزشکان، پایان هر روز پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به حذف دفترچه کاغذی و توجه به نسخه الکترونیک بیان کرد: این اقدام در سطح کشور عمومیت پیدا کرده و در استان سمنان هم اجرا می‌شود؛ ۹۵ درصد مراکز بخش خصوصی و دولتی استان سمنان با تأمین اجتماعی طرف قرارداد هستند. البته به مراکز دانشگاهی نیز پیشنهاد شد برای به روزسانی طلب خود، وارد نسخه الکترونیک شوند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی به‌صورت دائمی زیرساخت‌های این بخش را بروز می‌کند تا مشکلات کنونی هم کاهش یابد؛ بنابراین حذف دفترچه تأمین اجتماعی هیچ مشکلی را برای بیماران ایجاد نخواهد کرد. دفترچه‌ها کم‌کم جمع‌آوری شده و بیماران تنها با کد ملی ویزیت شده و نسخه خود را از داروخانه دریافت می‌کنند.

اکرم همچنین با اشاره به اینکه ۱.۲ درصد از بیمه‌شدگان کشور در استان سمنان هستند و بر این اساس طبق استانداردها باید یک درصد از مراکز درمانی در استان سمنان باشد در حالی که تعداد مراکز درمانی استان سمنان سه برابر استاندارد است، تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۵۰ پرونده پرداخت خسارت متفرقه به مبلغ ۷۴ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال در سال ۹۹ تشکیل شد و پرونده خسارت بیماری های خاص نیز در مجموع به مبلغ ۱۲۳ میلیارد ریال بود.

وی در ادامه از تلاش شبانه روزی تأمین اجتماعی پابه‌پای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در خصوص فعالیت های مقابله با کرونا خبرداد و افزود: از روز نخست شیوع کرونا در استان سمنان در بیمارستان شفاء، اورژانس کرونا و سپس بخش کرونا راه‌اندازی شده است و در این مدت، ۱۵ هزار نفر در اورژانس کرونا ویزیت و یک هزار نفر نیز در بخش کرونا بستری شدند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه هم‌زمان با فعالیت‌ها در بخش کرونا، درمان در سایر بخش‌ها هم برقرار بود، فقط برخی عمل‌های غیرضروری در دو پیک کرونا، حذف شد، افزود: ۹۵۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی زیرپوشش تأمین اجتماعی استان سمنان در سال گذشته ثبت شده است؛ گرچه ۳۵ درصد ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی کاهش داشته و مردم به‌واسطه شیوع کرونا، مراجعات کمتری داشتند. البته در این حین تلاش شد تا در مسیر دسترسی به بخش‌های غیرکرونایی نیز تداخلی با بخش کرونا وجود نداشته باشد.

اکرم با عنوان این مطلب که در سال گذشته هفت هزار و ۲۰۰ نفر در بخش‌های مختلف مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان سمنان بستری شده و سه هزار و ۵۰۰ فقره جراحی نیز انجام شده است، گفت: در این مدت، هشت هزار نوزاد در مراکز زیرپوشش تأمین اجتماعی در استان سمنان متولد شده، ۹۴۰ هزار بار ویزیت صورت گرفته و دو هزار و ۸۰۰ فقره دیالیز نیز انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که غربالگری سرطان روده بزرگ و سپس سرطان سینه بانوان در استان سمنان در دستور کار قرار دارد و این امر برای پیشگیری انجام می‌شود، تصریح کرد: تمام افراد بالای ۵۰ سال می‌توانند به مراکز ملکی تأمین اجتماعی در استان سمنان مراجعه کرده و تحت غربالگری قرار گیرند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان بااشاره به اینکه تاکنون از ۹۳۰ نفر آزمایش گرفته شده است و ۱۱ درصد بیماران سالمند در این بخش به سطوح بالاتر ارجاع شده‌اند که این عدد خیلی بزرگی است، افزود: این طرح برای سلامتی خود مردم و به‌صورت کاملاً رایگان اجرا می‌شود و هم‌اکنون در استان سمنان در حال پیشرفت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار