مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان:

طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان تا پایان تیر ۱۴۰۰ ادامه دارد

سمنان (پانا) - مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان بدهکار از ابتدای اردیبهشت آغاز شده و تا پایان تیر ۱۴۰۰ ادامه دارد، گفت به منظور حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف مختلف، کارفرمایانی که تا زمان تعیین شده مدارک خود را در سایت تامین اجتماعی بارگذاری کنند، مشمول بخشش جرایم می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۹۹۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان تا پایان تیر ۱۴۰۰ ادامه دارد

محمد اخلاقی، در نشست خبری خود با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی تأمین اجتماعی سمنان، با بیان اینکه ۹۲ درصد از مراجعات حضوری مردم استان در حال حاضر با گسترش خدمات غیرحضوری کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ کار غیرحضوری به فرهنگسازی و آموزش به مردم نیاز است. شهروندان کارهای مربوط به خدمات تامین اجتماعی را به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و همچنین افزایش دقت و صحت، به صورت غیرحضوری انجام دهند و تا جای ممکن از مراجعه حضوری پرهیز کنند.

وی با عنوان این مطلب که افزایش تعداد نفرات خدمات گیرنده در کنار صحت، سرعت امور و دقت بالا در زمره مزیت‌های سامانه غیرحضوری است، اظهارکرد: مردم و مشمولان طرح‌های تأمین اجتماعی تا حد امکان از حضور در شعب این اداره کل در هشت شهرستان استان خودداری کنند؛ چراکه استفاده از سامانه به خصوص در زمینه پرداخت‌های مالی بسیار راحت و مورد اطمینان همه است و البته سامانه غیرحضوری، تمام نیازهای مراجعان را پاسخگو خواهد بود، در نتیجه در دوران شیوع کرونا نیاز به حضور فیزیکی نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان همچنین با اشاره به مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از کارفرمایان استان سمنان افزود: ۱۸۵ میلیارد تومان مطالبه از کارفرمایان استان سمنان وجود دارد که از این عدد، ۱۵۵ میلیارد تومان آن قطعی و ۳۰ میلیارد تومان غیرقطعی است که پس از دریافت اعتراضات و بررسی‌ها قطعیت می‌یابد. البته در این میان، برخی دستگاه‌های دولتی استان سمنان هم وجود دارند که حجم بدهی آنها به ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد.

اخلاقی با بیان اینکه عمده این مطالبات مربوط به بخش صنعت است، تصریح کرد: بخشی از مطالبات، ناشی از حمایت‌ها در شرایط خاص کرونایی است و به‌مرور وصول می‌شود و با توجه به لزوم همراهی در شرایط فعلی کشور و مسائلی که در حوزه کرونا وجود داشته است، تأمین اجتماعی تلاش کرد تا سبب تعطیلی کارگاه‌های تولیدی که در حال فعالیت هستند، نشود.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که شمار افرادی که بیمه بیکاری از تأمین اجتماعی دریافت می‌کرده‌اند، علی‌رغم شرایط حاد کرونا و وضع نامساعد اقتصاد کشور، ۱۲ درصد در استان سمنان کاهش داشته است، گفت: شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان سمنان در پایان سال ۹۸ و بر اساس لیست‌های ارسالی کارفرمایان، سه هزار و ۵۸۹ نفر بوده که این عدد در پایان سال ۹۹ به سه هزار و ۱۳۳ نفر رسیده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان افزود: گرچه کرونا بر بخش‌های مختلف اقتصادی تأثیر گذاشته؛ اما در استان سمنان شمار بیمه‌شدگان کاهش پیدا نکرده و نزدیک به سه درصد در بیمه‌شده‌های اجباری افزایش داشته‌ایم. شمار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در پایان سال ۹۸ در استان سمنان، ۱۶۵ هزار و ۵۴۲ نفر بوده که این عدد در پایان سال گذشته، به ۱۶۹ هزار و ۸۷۲ نفر رسیده و این نشانگر رشد ۲.۷ درصدی در شمار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استان است.

اخلاقی همچنین درخصوص تغییر سکوی نرم‌افزاری‌ سازمان تامین اجتماعی گفت: سکوی نرم‌افزاری برای دریافت فهرست حق بیمه، تا ۱۰ روز دیگر به نشانی es.tamin.ir تغییر می‌کند. از همه رسانه‌ها می‌خواهیم تا این موضوع را به اطلاع مردم برسانند تا در زمینه پرداخت حق بیمه با مشکل روبرو نشوند.

وی با اشاره به طرح‌های عمرانی در دست اجرای تامین اجتماعی استان سمنان اظهارداشت: در دامغان درمانگاه ملکی وجود دارد، اما به دلیل قدیمی بودن ساختمان آن، درصدد ساخت درمانگاه جدید هستیم و مجوزهای لازم نیز اخذ شده است. در ایوانکی نیز درمانگاه استیجاری فعال است که موافقت‌نامه برای احداث درمانگاه در ایوانکی گرفته شده و امید است تا پایان سال، ساخت این درمانگاه آغاز شود. در کنار آن، تجهیز و بهسازی آزمایشگاه و بخش سی‌سی‌یو بیمارستان شفا نیز با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار