مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

حوزه پرورشی حفظ وحراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در آموزش وپرورش است

بجنورد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، درنشست هم اندیشی معاونین پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستانها و مناطق استان گفت مهمترین وظیفه تربیت نفس خود و جامعه ای است که به آن خدمت می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۹۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
حوزه پرورشی  حفظ وحراست  از دستاوردهای  انقلاب اسلامی  در آموزش وپرورش  است

مهدی مودی درنشست هم اندیشی معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستانها و مناطق استان با مدیرکل، معاون پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات حوزه پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: ارزش معلم در زمان کرونا برای همه نمایان شد و دنیا به این نتیجه رسید که هیچ چیز جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: نیاز جامعه در شرایط موجود فعالیت بیشتر حوزه پرورشی است که باید در این زمینه برنامه مدونی انجام گیرد. امسال شرایط سخت کرونایی و آموزش های غیرحضوری مسئولیت شما را سنگین تر کرد. امیدوار هستیم تعاملات، نشست ها و هم اندیشی ها روز به روز بیشتر شود و از قبل این هم اندیشی ها بتوانیم با یک راه، یک انگیزه و گامی استوارتر قدم برداریم.

مودی خاطر نشان کرد: حوزه پرورشی و فرهنگی دارای بخش های مختلف است که در ابتدا باید خودمان در این بخش الگوی عملی باشیم.

مودی با اشاره به استخدامی های پیش رو اظهار کرد: ۲۳ درصد رشد در سهمیه استخدامی برای سال جدید داشته ایم. ۳۲۶نفر از طریق ماده ۲۸ قانون و مابقی از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی گفت: در زمینه تجهیزات مدارس برای سال جدید از سه حوزه اداره کل نوسازی، معاونت توسعه منابع اداره کل و سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می‌گیرد که حداقل رشد ۱۰ برابری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل، محمد عقیقی در خصوص دغدغه های مهم معاونین پرورشی گفت: تمامی معاونین پرورشی همیشه این دغدغه را دارند که چگونه اوقات فراغت دانش آموزان را غنی سازند، چگونه از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند و... که اگر بیشتر به این موضوعات بنگریم این مسئله را در می یابیم که امروز مسئولیت ما نسبت به گذشته سنگین تر و دشوارتر شده و ما باید فلسفه کار خود را کامل بدانیم تا بتوانیم حُسن و قُبح آن را مطرح کنیم.

عقیقی در ادامه با تاکید بر اجرای درست برنامه ها و بخشنامه های ابلاغی سال ۱۴۰۰ بر توجه به تشکل های دانش آموزی، درس تفکر و سبک زندگی و پایگاه اوقات فراغت، توجه به مدارس را مهم دانست.

وی همچنین بر دفاع و حفظ و حراست از منابع مالی و انسانی نیز تاکید و اظهار کرد: در منابع مالی و انسانی مدافع و مطالبه گر باشیم و فراموش نکنیم که نقش تربیتی باید پررنگ تر از قبل باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار