در صحن شورا به تصویب رسید؛

کمک به برج میلاد برای جبران عدم تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در سال 1400

تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت لایحه اصلاح مصوبه بودجه سال 1400 شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه موضوع منابع و مصارف شرکت برج میلاد موافقت کردند تا بدین ترتیب عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده شرکت برج میلاد در بودجه 1400 جبران شود.

کد مطلب: ۱۱۹۹۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کمک به برج میلاد برای جبران عدم تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در سال 1400

در سیصد و نهمین جلسه شورا بررسی یک فوریت لایحه اصلاح جزء(ح) بند(3) تبصره (1) مصوبه بودجه سال 1400 شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه موضوع منابع و مصارف شرکت برج میلاد در دستور قرار گرفت.

در ابتدا حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گفت: همانطور که در تبصره یک بودجه 1400 در درآمد های شرکت برج میلاد پیش بینی شده این شرکت می بایست از محل درآمد هایش بتواند درآمد های خاصی را داشته باشد و در همین ردیف بند(3) تبصره (1) 300 میلیارد تومان در آمد برای شرکت برج میلاد پیش بینی شده بود که می بایست صرف نگهداری سازمانی بشود.

مظاهریان ادامه داد: با این وجود اکنون با اختلاف فاحش درآمدی مواجه شدیم یعنی از 300 میلیارد تومان تنها 3 میلیارد تومان محقق شده است یعنی یک درصد. از این بابت این لایحه به صورت یک فوریت آمده و نکته قابل ذکر این است که به سبب شرایط کرونایی درآمدهای مجموعه شرکت برج میلاد مختل شده است. در خواست ما در این لایحه این بوده که به شهرداری تهران اجازه داده شود تا زمانی که شرایط کرونایی ادامه دارد هزینه‌ها را در زمره مصارف عمومی تلقی کنید.

در ادامه بهاره آروین به عنوان مخالف گفت: اینکه درآمدها مطابق آنچه پیش‌بینی شده، محقق نشده مشخص بود و قابل پیش‌بینی بود تا زمان تداوم کرونا همین خواهد بود. ولی نباید برای شرایط استثنایی تبصره بودجه‌ای را اصلاح کنیم که پیامدهای بلند خواهد داشت. در بسته کرونایی به شهرداری اجازه‌های مختلف دادیم از جمله پیش خرید خدمات این سازمان‌ها یعنی شهرداری گفت «اگر بخواهم کمک کنم وام و تسهیلات می دهم.»

آروین افزود: در لایحه بودجه تاکید شد که شرکت برج میلاد هر چه درآمد داشته باشد، باید صرف هزینه خود کند. اکنون دوستان می گویند هیچ درآمدی ندارند باز هم این شرایط قبول اما می توانید از بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونایی استفاده کنید. ولی آیا میشود مصارف برج میلاد را بیاوریم در مصارف عمومی شهرداری؟ یعنی شرکت برج میلاد را کاملا به سازمانی هزینه زا تبدیل کنیم که از محل بودجه عمومی شهرداری باید مصارف را پرداخت کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا ادامه داد: محتوای این لایحه پیامد های بلند مدت دارد و به نظر دعوای درون شهرداری است، ما هزار و یک راه دیگر در بسته های کرونایی داشتیم اما با این لایحه ساختار بودجه و شرکت های مستقل را به هم می زنیم چرا که وقتی شرکتی در زمره بودجه عمومی قرار گرفت دیگر درآوردنش به این سادگی نیست.

آروین افزود: از طرفی اینکه ما 300 میلیارد تومان پیش بینی درآمد زایی برای برج میلاد کردیم بدین سبب بود که در سالیان قبل 85 درصد درآمد ها پنهان بوده و ثبت نمی شده است. ما این میزان را برآومرده کردیم و در بودجه گذاشتیم.

وی تاکید کرد: راه های دیگری هست که این مشکل برطرف شود اما در آخرین روزهای شورای پنجم تصمیماتی که پیامد های بلند مدت دارد و معلوم نیست در بلند مدت به درستی رفع و رجوع نشود، را نگیریم.

در ادامه مجید فراهانی به عنوان موافق گفت: شرایط فعلی برج میلاد به سبب بحث کرونا به شکل کاملا بحرانی درآمده و پیش بینی هم می شد، متاسفانه به هر دلیلی این تبصره با رای بسیار ضعیفی رای آورد و مجموعه معاونت مالی شهرداری تهران امکان هیچ گونه پرداختی حتی برای حقوق و دستمزد به خاطر مصوبه خود ما ندارد.

فراهانی افزود: این لایحه شهرداری هم مربوط به شرایط کرونا است، چرا که همه ما موافقیم در شرایط عادی برج میلاد درآمد زا است و می تواند از فضا های جانبی و مرکز همایش ها تولید درآمد کند. اما این تنها راهی است که در شرایط کرونا می توان به این شرکت کمک کرد و تصریح شده تا زمانی که در شرایط کرونا قرار داریم.

رییس کمیته بودجه شورا افزود: در حال حاضر بسیاری از تجهیزات آنجا نیاز به اور هال دارد و لذا چاره ای جز اینکه این اتفاق بیافتد نیست.

در ادامه مجتبی حسینی توسل مدیر عامل شرکت برج میلاد گفت: حال برج میلاد خوب نیست اکنون 18 ماه است برج میلاد کرونا گرفته و امروز دوستان محبت کنند و با این لایحه موافقت کنند.

وی ادامه داد: ما برای تعهد درامدی برج میلاد هیچ مبنای پیدا نکردیم که بتواند محقق شود ضمن اینکه میانگین کل درامد برج میلاد از ابتدا تا کنون 27 میلیارد تومان بوده و امسال در شرایط کرونایی 300 میلیارد تعهد خیلی فاصله ی عجیبی است.

توسل ادامه داد: این در شرایطی است که از ابتدای سال 1400 تا امروز برج میلاد 3.5 میلیارد تومان درامد داشته یعنی یک درصد.

مدیر عامل شرکت برج میلاد افزود: نکته ی دیگر این است که ماهیت خود برج میلاد از شرکت برج میلاد جدا است. مالکیت اراضی و املاک به عهده شهرداری است و لذا نگهداشت هم با شهرداری است. اما با این حال بار جدیدی هم به عهده شرکت برج میلاد گذاشته شده است.

وی ادامه داد: فضای سبز، نگهداشت و بازیافت به عهده شهرداری بود و در سال گذشته از محل منابع عمومی تامین می شد، اما در سال جاری به عهده برج میلاد گذاشته شد. این در حالی است که فاصله درآمدی با هزینه نگهداشت چندین برابر شده و به هیچ وجه قابل انجام نیست.

توسل گفت: برج میلاد توان مهندسی و نماد توان داخلی ما است و لذا از بزرگواران در خواست داریم با این لایحه موافقت نمایند.

در نهایت یک فوریت این لایحه با 14 رای موافق به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار