3 سد در استان بوشهر آماده بهره‌برداری شد

بوشهر(پانا)- معاون عمرانی استاندار بوشهر خبر داد در راستای تأمین آب شرب و کشاورزی، نهضت سدسازی در استان بوشهر آغاز و تاکنون 3 سد افتتاح و 3 سد دیگر تکمیل و آماده افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
3 سد در استان بوشهر آماده بهره‌برداری شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مهرداد ستوده از افتتاح 3 سد قیز قلعه، سنا و تنگ‌ارم در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در 3 سال گذشته با تدوین نقشه راه در حوزه عمرانی استان بوشهر طرح‌های مهم از جمله تکمیل پروژه‌ها در اولویت قرار گرفت و در این مدت 3 سد نیمه تمام در استان بوشهر در سال‌های 97 و 98 تکمیل و افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در 3 سال گذشته ساخت 3 سد جدید آغاز و تکمیل شد گفت: یکی از این سدها که در حال افتتاح شدن است سد خاییز تنگستان با حجم 16 میلیون مترمکعب است که به‌زودی با دستور رئیس جمهور به‌صورت ویدئو کنفرانس وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ساخت و اتمام سد خاییز تنگستان در مدت 3 سال با این حجم در کشور را بی‌نظیر و بی‌سابقه دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا سد اخند در عسلویه و ارغون در کلمه دشتستان در سال 1398 عملیات اجرایی آن آغاز شد و اکنون آماده افتتاح است.

ستوده، حجم ذخیره‌سازی سدهای ارغون و اخند را هر کدام 2 میلیون مترمکعب دانست و تصریح کرد: این دو سد شهریور ماه امسال افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح شش سد در 4 سال گذشته در استان بوشهر افزود: تحقق تعهدات بر اساس قول‌های داده شده به‌ویژه در حوزه تأمین آب مورد توجه ویژه قرار دارد.

معاون استاندار بوشهر، ساخت و تکمیل پروژه‌ها با قیمت مناسب و در مدت کوتاه را از برنامه‌های مهم دانست و بیان کرد: تحقق این مهم با کار کارشناسی و نظارت مداوم انجام و با وجود شرایط نامطلوب اقتصادی توانستیم در حوزه سدسازی کارنامه موفق در استان به ثبت برسانیم.

ستوده، ویژگی سد خاییز تنگستان که در آستانه افتتاح است را مورد اشاره قرار داد و گفت: ان‌شاءالله با افتتاح سد خاییز، بخش کشاورزی در تنگستان متحول و احیا می‌شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح سد ارغون در کلمه دشتستان مشکل آب شرب این منطقه برطرف می‌شود، افزود: در پایتخت انرژی کشور در عسلویه مشکل آب شرب داشتیم که با افتتاح سد اخند، مشکل آب عسلویه در بخش شرب، کشاورزی و صنعتی برطرف می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح 3 سد خاییز، اخند و ارغون تا شهریورماه امسال خاطر نشان کرد: برای اجرا این 3 سد 290 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار