با هدف تامین مصارف آشامیدنی و زیست محیطی؛

۲۸۲ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر در شهرستان گچساران رهاسازی شد

یاسوج (پانا) - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد امسال ۲۸۲ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر رهاسازی شد که از این مقدار ۱۶۰ میلیون متر مکعب هم برای کنترل مخزن، حقابه پایین دست و هم برای مصارف زیست محیطی بوده است.

کد مطلب: ۱۲۰۲۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
۲۸۲ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر در شهرستان گچساران رهاسازی شد

رسول فرهادی اظهار کرد: همچنین از این مقدار آب رهاسازی شده ۸۷ میلیون متر مکعب برای مصارف آشامیدنی،۳۲ میلیون متر مکعب برای مصارف کشاورزی،۲ و نیم میلیون متر مکعب آب برای بخش صنعت است.
فرهادی افزود: در سال آبی جاری ۳۱۶ میلیون متر مکعب آب وارد سد کوثر شده که این مقدار ۵۷ میلیون متر مکعب کمتر از مدت مشابه سال آبی گذشته بوده است.

وی بیان کرد: هم اکنون حجم مخزن سدکوثر۵۰۰ میلیون متر مکعب معادل ۹۱ درصد گنجایش مخزن این سد است که این مقدار ذخیره سازی نسبت به مدت مشابه پارسال مقداری کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت آبگیری سد شاه قاسم در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: مجموع آب ورودی به مخزن سد شاه قاسم در سال آبی جاری سه میلیون متر مکعب بوده که این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۲ میلیون متر مکعب کمتر شده است.

فرهادی افزود: هم اکنون ۱۵ درصد از حجم مخزن سدشاه قاسم پر است که با توجه به این امر لزوم سهمیه بندی آب برای کشاورزی اراضی باغی شهرستان بویراحمد ضروری است.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از سد‌های در دست ساخت در استان از جمله سد‌های تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد و چمشیر در شهرستان گچساران و برنامه ریزی برای شروع عملیات اجرایی سد‌های سقاوه در شهرستان مارگون و سد آبریز در شهرستان کهگیلویه ضمن مهار روان آب‌ها در استان زمینه توسعه در بخش‌های کشاورزی و صنعتی استان فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار