مدیرعامل آبفای قم هشدار داد:

افزایش 12 درصدی سرانه مصرف آب در استان قم طی سه ماه گذشته

قم(پانا)- مدیر عامل آبفای قم با اشاره به کمبود منابع آبی، از افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب در استان قم طی سه ماهه ابتدایی سال جاری ابراز نگرانی کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 12 درصدی سرانه مصرف آب در استان قم طی سه ماه گذشته

به گزارش روابط عمومی اداره آبفای استان قم، «علی جان صادق پور» مدیرعامل آبفای استان قم امروز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار کرد: مسئولین استان قم باید اهتمام ویژه‌ای به مصرف آب و برق در مجموعه‌های اداری خود داشته باشند و نسبت به ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب و برق برنامه‌ریزی کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به دسترسی صد درصدی جمعیت شهری استان قم به آب شرب و بهداشتی گفت: در سال جاری به دلیل کاهش میزان بارندگی و کم شدن منابع آبی، برای تأمین آب بخش‌های استان به ویژه خلجستان و جعفریه با چالش‌هایی مواجه هستیم که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال گذشته، تا این لحظه مشکلی خاصی در این بخش‌ها نداشته‌ایم.
وی افزایش ۱۲ درصدی سرانه مصرف آب استان از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به اینکه با کاهش منابع آبی مواجه هستیم میزان رشد مصرف آب در استان نگران‌کننده است که در این زمینه نیازمند همراهی و همکاری همه شهروندان و دستگاه‌های استان هستیم.
صادق پور با اشاره به افزایش کنترل کیفی آب شرب و بهداشتی استان، تصریح کرد: به منظور اطمینان از سلامت آب مصرفی شهروندان، میزان آزمون‌های کیفی بر روی منابع آبی و تأسیسات را افزایش یافته است و خوشبختانه تا امروز هیچ گونه آلودگی در این زمینه گزارش نشده است.
مدیر عامل آبفای قم با اشاره به قطعی‌های برق در هفته‌های اخیر، گفت: به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در شبکه آبرسانی، نسبت به نصب ژنراتور در نقاط مهم و حساس تأسیسات از جمله تصفیه‌خانه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ اقدام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار