رسانه می‌تواند به صورت مضاعف در تحکیم مدیریت مصرف بهینه آب مؤثر باشد

اصفهان(پانا) - میثم نمکی در چهارمین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب با موضوع "مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه"، گفت رسانه می‌تواند به صورت مضاعف در تحکیم مدیریت مصرف بهینه آب و برق مؤثر باشد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رسانه می‌تواند به صورت مضاعف در تحکیم مدیریت مصرف بهینه آب مؤثر باشد

نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در برنامه رادیویی "هفت روز به حرمت آب" به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب بر نقش رسانه به عنوان تحکیم کننده مضاعف مصرف بهینه انرژی در جامعه تأکید کرد و گفت: رسانه به عنوان شکل دهنده افکار عمومی است؛ لذا باید با دانش، بینش و روشی مناسب در حوزه مدیریت بهینه مصرف انرژی از جمله آب برای جامعه الگو سازی کند.

وی افزود: همه ابزارهای رسانه ای اعم از دیداری، شنیداری و مجازی باید با هم افزایی متولی مدل ساز مصرف شوند و در موضوع بحران آب نقش آفرین باشند.

وی یکی از موانع توسعه یافتگی کشورها را مصرف گرایی دانست و ادامه داد: ترویج فرهنگ قناعت در جامعه می تواند ما را از مصرف زدگی و مصرف گرایی دور کند و به توسعه رهنمون سازد.

وی با اشاره به اینکه آب یک محصول استراتژیک است، تصریح کرد: همه دستگاه ها باید خود را ملزم بدانند تا با تعریف پیوست فرهنگی در حوزه مدیریت مصرف آب تلاش کنند و خود الگوی مصرف بهینه باشند.

نمکی همچنین به برپایی نخستین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کاشان با موضوع آب اشاره کرد و گفت: انتشار کتاب هایی با موضوع آب در بین کودکان و نوجوانان می تواند یکی از راه های الگو سازی در جامعه باشد که مورد استقبال نویسندگان و هنرمندان قرار گرفته است.

وی در پایان بار دیگر از رسانه های عمومی و دستگاه های دولتی خواست تا با هم افزایی در خصوص موضوع الگوی مصرف آب در جامعه گام برداشته و این بحران را به نحو احسن مدیریت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار