از امروز کلید خورد؛

اوقات «شاد» برای فراغت دانش‌آموزان

حدود ۳۰ هزار پایگاه تابستانی هدفگذاری و در شبکه شاد پنجره ای با عنوان «پایگاه تابستانی من» ایجاد شده است

تهران (پانا) - با ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه همگام برای شرکت در فعالیت‌های اوقات فراغت، کلاس بندی‌ها در شبکه شاد آغاز شد و امروز ششم تیرماه به طور رسمی پایگاه‌های اوقات فراغت به میزبانی استان زنجان در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اوقات «شاد» برای  فراغت دانش‌آموزان

اغلب جوانان و نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان در ایام تعطیلات تابستان با مشکل نحوه گذراندن اوقات فراغت روبرو هستند و از طرفی دیگر به دلیل نقش و تاثیر بالای فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در زندگی آحاد جامعه، این فضاها به اشتباه جای زمان فراغت و استراحت جوانان را گرفته و این امر هم تهدید و هم فرصتی بزرگ محسوب می‌شود.

میزان حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی و پرسه زدن آنها در شبکه‌های اجتماعی، یکی از موضوعاتی است که می‌توان آن را به لیست دغدغه‌های والدین اضافه کرد، چرا که کمتر پدر و مادری را می‌توان سراغ داشت که از وقت تلف کردن‌های فراوان فرزندش در فضای مجازی شکایتی نداشته باشد، موضوعی که شاید بتوان نام اعتیاد اینترنتی را هم برآن گذاشت.

آسیب جدی که باید بیش از گذشته مورد توجه باشد، نفوذ شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، واتساپ و تلگرام در بین دانش‌آموزان است که به نظر می‌رسد، نمودار سنی استفاده کنندگان از شبکه‌های اجتماعی رنگارنگ با کاهش مواجه شده و سن کاربران این شبکه‌ها را کمتر از گذشته نشان می‌دهد تا جایی که در بین کاربران اینترنتی شبکه‌های مجازی، شاهد حضور بی حد و حساب دانش‌آموزان هستیم.

فصل تابستان که از راه می‌رسد دغدغه پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان مطرح می‌شود، امسال هم با شیوع ویروس کرونا اوقات فراغت دانش‌آموزان باید در فضای مجازی گذرانده شود که این نیز خود یک دغدغه برای این قشر از جامعه و والدین آنها است.

به گزارش پانا، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌های وسیعی را تدارک دیده است؛ حدود 30 هزار پایگاه هدفگذاری و در شبکه شاد زیرساخت‌های لازم در این باره ایجاد شده است. پیش بینی شده است امسال حدود 3 میلیون دانش‌آموز در این بستر در فعالیت‌های اوقات فراغت شرکت کنند.

کانون‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن‌ها، مدارس، پژوهشسراها و کتابخانه‌ها دست به دست هم دادند تا با ظرفیت‌هایی که در شبکه شاد ایجاد می‌شود فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان به خوبی رقم بخورد. بعد از اتمام ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه همگام، در شبکه شاد کلاس بندی‌ها آغاز شده است و امروز یکشنبه 6 تیرماه افتتاحیه این برنامه با حضور وزیر آموزش و پرورش و پخش زنده از شبکه شاد، به میزبانی استان زنجان خواهد بود.

در شبکه شاد پنجره ای با عنوان «پایگاه تابستانی من» ایجاد شده است تا با انتقال اطلاعات از سامانه همگام به شاد، شبکه شاد قادر شود طبق کلاس‌های تعریف شده در سامانه همگام توسط مدیران، پایگاه‌های تابستانی گروه‌های کلاسی را ایجاد و در دسترس قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار