معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران:

مدرسه تعطیل می‌شود تعلیم و تربیت هرگز

قرچک(پانا)-‌ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران در آیین افتتاحیه اوقات فراغت آموزش و پرورش شهرستان‌قرچک گفت از دست‌دادن فضای‌مدارس بدلیل‌ کرونا، سبب شد جریان‌تعلیم و تربیت با کوچ آموزش و پرورش از فضای‌حقیقی به مجازی، محقق و پیگیری شود.

کد مطلب: ۱۱۹۶۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه تعطیل می‌شود تعلیم و تربیت هرگز

در این مراسم سید مجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران در سخنانی ضمن درود به ارواح‌ مطهر شهدا و گرامی‌داشت سالروز شهادت دکتر‌ بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش اظهار کرد: شهید‌بهشتی، جلوه‌ عقلانیت و آزادمنشی و مرد‌ بزرگی‌ بود که در استقرار جمهوری‌ اسلامی‌ ایران و تدوین قانون‌ اساسی نقش‌برجسته داشت.

او وظیفه نهاد آموزش و پرورش را معرفی و شناساندن چهره‌های برجسته‌‌ای همچون‌ شهید بهشتی به نسل‌نوین جامعه دانست.

هاشمی ضمن تشکر از مسئولان آموزش‌ و پرورش شهرستان‌ قرچک، بر قدردانی از اهالی‌فرهنگ و هنر تاکید کرد و در ادامه افزود: وجه مهم اوقات‌فراغت، پرشدن زمان بصورت هدفمند است که در سطح نازل ایجاد سرگرمی‌ مطلوب است که خود هنر محسوب می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران بیان‌کرد: روح‌انسان دارای استعدادهایی در جهت رشد و تعالی در زمینه‌های‌ مختلف است و استعداد‌های‌ خدادادی ودیعه گذاشته شده در وجود دانش‌آموزان را فرآیندی خواند که خانواده، استادان و نهادهای‌تربیتی و فرهنگی در آن نقش دارند.

هاشمی عنوان کرد: ترکیب این عوامل سبب پدید آمدن استعداد‌های نوظهوری در عرصه‌های‌ مختلف است که می‌تواند نقطه آغازین زندگی هر دانش‌آموزی باشد و نقش‌ خانواده‌ها و آموزش و پرورش را در اوقات‌ فراغت اساسی دانست.

او ادامه داد: تربیت، امر پیوسته‌ای است که در تمام‌سال بصورت متداوم جریان دارد و نهاد آموزش و پرورش متعهد است که در زمان‌فوق برنامه با طرح‌ برنامه‌هایی اوقات‌ فراغت دانش‌آموزان را غنی‌ کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: کسی که بدنبال غنی‌سازی اوقات‌ فراغت باشد با چند مسئله روبه رو خواهد شد، انتخاب‌داوطلبانه بر مبنای‌ علاقه و استعدادهای‌ فردی که خواست‌انسان را میسر می‌کند. در اوقات‌ فراغت قدرت‌ تطبیق وجود دارد و این تطبیق با اوضاع‌ جامعه خواهد بود، براساس شرایط‌ روز و با توجه به ذائقه‌ مخاطب است.

او اوقات‌ فراغت را ارتباطی دوسویه بین مربی و متربی دانست و اظهار کرد: قابلیت انعطاف در این موضوع حاکی از این است که این‌ مسئله قابلیت برگزاری بصورت‌ گروهی و فردی را دارد.

هاشمی با اشاره به نقش شبکه‌ شاد بیان کرد: بسیاری از محتواهای‌ بارگذاری شده در این بستر ساخته‌ دانش‌آموزان است که با مشارکت‌همه‌ جانبه خانواده و مربیان همراه بوده است.

او در رابطه با حوزه سیاست‌های اوقات‌ فراغت‌ ادامه داد: آموزش و پرورش شخصا" متعهد شده و بار اصلی را در این زمینه به دوش می‌کشد که نیازمند همکاری دستگاه‌های‌ مسئول در این حوزه است و باید از همه ظرفیت‌های‌ پرورشی و تربیتی نظیر کانون‌ها و ... استفاده کرد.

این مقام مسئول با توجه به شعار مدرسه تعطیل می‌شود تعلیم و تربیت هرگز، خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت همواره بصورت پیوسته در فصل تحصیل و یا تعطیلی ادامه دارد،جامعه که به دنبال پیشرفت و تعالی است باید به پرورش و کشف استعداد دانش‌آموزان توجه کند و گاه یک‌ اتفاق‌ تربیتی کوچک می‌تواند جرقه‌ای بزرگ در جهت‌ رشد و تعالی‌ فرد باشد.

خبرنگار دانش‌آموز: راضیه‌یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار