معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

تاریخ دارای قوانین ثابت است و آشنایی با آن کمک می‌کند درست پیش‌بینی کنیم

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست با نمایندگان تشکل های سازمان دانش آموزی بر لزوم توجه دانش آموزان به تاریخ تاکید کرد و گفت اگر می خواهید به عنوان یک کنشگر اجتماعی وارد این عرصه شوید باید داشته هایتان را در حوزه های مختلف از جمله تاریخ افزایش دهید.

کد مطلب: ۱۱۹۵۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تاریخ دارای قوانین ثابت است و آشنایی با آن کمک می‌کند درست پیش‌بینی کنیم

حسین شادکام در این نشست که صبح امروز در سازمان دانش آموزی خراسان رضوی برگزار شد ضمن تبریک به دانش آموزان رای اولی بابت حضور پرشور در انتخابات گفت: با تمام دغدغه ها، گلایه ها و تبلیغات سو دشمن دانش آموزان رای اولی پرشور در پای صندوق های رای حاضر شدند و در اولین حضور سیاسی اجتماعی خود بسیار موثر بودند. در جلسات با دانش آموزان، هدف ما شنیدن مسائل آموزش و پرورش از نگاه دانش آموزان است و این جلسات برای ما اهمیت ویژه ای دارد.
وی با اشاره به نامه ۳۱ نهج البلاغه گفت: شما جوان و نوجوان هستید و می توانید مخاطب این نامه باشید، این نامه خیلی زیبا و ارزشمند است، عالمترین پدر عالم به فرزندشان توصیه هایی دارد که همه می توانند از آن استفاده کنند.
شادکام با اشاره به شکست مسلمانان در جنگ احد، گفت: در این جنگ پیروزی حتمی با غفلت و کوتاهی عده ای که به وظیفه شان عمل نکردند منجر به شکست شد و در طول تاریخ اگر این چنین غفلت هایی تکرار شود باز هم منجر به شکست می شود.
وی در ادامه به برخی سنت های الهی اشاره کرد و گفت: سنت های الهی و سنت های تاریخی را بررسی کنید، نکات جالبی در آنها وجود دارد. اگر می خواهید به عنوان یک کنشگر اجتماعی وارد این عرصه شوید باید داشته هایتان را در حوزه های مختلف از جمله تاریخ افزایش دهید، تاریخ دارای قوانین ثابت است و آشنایی با آن کمک می کند درست پیش‌بینی کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما باید تلاش کنیم که گفتمان قالب در آموزش و پرورش تربیت شود. آنکه علم دارد و تربیت نشده خطر بیشتری دارد. برای تحقق این مهم محدودیت های متعددی داریم که یکی از آنها، اولویت های خانواده ها است که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.
وی ادامه داد: مربی پرورشی باید مدیریت فعالیت های تربیتی را بر عهده داشته باشد، یکی از هدف گذاری ها در این حوزه، ارتقای توانمندی های مربیان پرورشی است.
شادکام گفت: تلاش می کنیم شرط لازم برای انتخاب مدیر آموزشگاه، آموزش و شرط کافی مسائل تربیتی باشد. سعی می‌کنیم این گفتمان باب شود. مطالبات خانواده ها در این زمینه هم خیلی مهم است.
وی اظهار کرد: تشکل های دانش آموزی بستر تسهیل گر تربیت هستند، از این جهت اهمیت ویژه ای دارند، در تشکل های دانش آموزی گروه همسال وجود دارد و این گروه ها در تربیت بسیار موثر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار