معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی :

باید گفتمان غالب در آموزش و پرورش تربیت باشد

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در نشست با نمایندگان پسر تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی گفت باید تلاش کرد که گفتمان غالب در آموزش و پرورش تربیت باشد که برای تحقق این مهم محدودیت‌های متعددی وجود دارد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
باید  گفتمان غالب در آموزش و پرورش  تربیت باشد

حسین شادکام در این نشست که صبح امروز در سازمان دانش آموزی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: در بررسی و تحلیل تاریخ به این نتیجه می‌توان رسید که قوانین ثابتی در تاریخ وجود دارد، سنت‌های الهی و سنت های تاریخی را بررسی کنید، نکات جالبی در آنها وجود دارد. اگر می خواهید به عنوان یک کنشگر اجتماعی وارد این عرصه شوید باید داشته هایتان را در حوزه های مختلف از جمله تاریخ افزایش دهید، تاریخ دارای قوانین ثابت است و آشنایی با آن کمک می کند درست پیش‌بینی کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما باید تلاش کنیم که گفتمان غالب در آموزش و پرورش تربیت باشد، برای تحقق این مهم محدودیت های متعددی داریم که یکی از آنها، اولویت های خانواده ها است که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.
وی ادامه داد: مربی پرورشی باید مدیریت فعالیت های تربیتی را بر عهده داشته باشد، یکی از هدف گذاری ها در این حوزه، ارتقای توانمندی های مربیان پرورشی است.
شادکام گفت: برای تحقق عدالت آموزشی فعالیت های زیادی انجام شده است، ولی در مناطقی از حاشیه شهر مشهد به دلیل انباشت محرومیت ها فعالیت های زیاد و مثبتی که در آن مناطق انجام شده مثلا در بخش مدرسه سازی زیاد به چشم نمی آید، در همین دوران کرونا برای تحقق عدالت آموزشی حدود 11 هزار تبلت دانش آموزی توزیع شد.
در این جلسه مرتضی سبزیکاران رئیس اداره امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش استان نیز به فعالیت های انجام شده در حوزه مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سه بخش پژوهش و پیگیری، مداخله و مشاوره و آموزش و توانمند سازی انجام می شود.

در این جلسه نمایندگان دانش آموزان پسر تشکل های سازمان دانش آموزی مشهد در خصوص چالش ها و مسائل مختلف مدارس و آموزش و پرورش استان مطالبی را ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار