جایگاه فیلم کوتاه در اکران (۴)

علیرضا امینی: هنرمندی که جایگاه فیلم کوتاه رامی داند از آن حمایت می‌کند

تهران (پانا) - علیرضا امینی کارگردان سینما، درباره جایگاه فیلم کوتاه و اهمیت آن معتقد است هنرمندی که جایگاه فیلم کوتاه را بداند قطعا پس از حضور در سینمای تجاری هم از فیلم کوتاه حمایت می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۹۴۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا امینی: هنرمندی که جایگاه فیلم کوتاه رامی داند  از آن حمایت می‌کند

غیر از موضوع هزینه‌های بالا برای تولید فیلم کوتاه و مشخص نبودن جایگاه فیلم کوتاه در سینمای ایران و مساعد نبودن شرایط برای حمایت از این نوع سینما، سینمای کوتاه با مشکلات دیگری نیز دست و پنجه نرم می‌کند که از آن جمله می‌توان جدی گرفته نشدن توسط اهل هنر اشاره کرد. این در حالی است که نادیده گرفتن سینمای کوتاه توسط هنرمندان، مسئولان و به ویژه مردم، صدمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت که ممکن است سینما را نیز دچار کند. در ادامه با علیرضا امینی که خود نیز آغاز کارش با ساخت فیلم کوتاه بوده، در این مورد گفتگویی داشتیم که مشروح آن را می‌خوانید.

علیرضا امینی کارگردان سینما درباره جایگاه فعلی فیلم کوتاه در ایران به پانا گفت: «در تمام دنیا، زمانی که سینما از نظر ساختاری و محتوایی به تکرار می‌افتد، دو سینما به کمک می‌آید؛ یکی سینمای تجربی و یکی فیلم کوتاه است. شاهد این هستیم که جشنواره‌های الف دنیا مثل کن، ونیز، برلین و‌‌‌...، بخش اکران فیلم کوتاه دارند و این موضوع بی دلیل نیست.»

وی تصریح کرد: «این فیلم های کوتاه هستند که قرار است سینمای آن کشور را بسازند که متاسفانه در ایران به تنها چیزی که اهمیت نمی‌دهند، همین مساله است.»

امینی با اشاره به اینکه مسئولان موسسه «هنروتجربه» از اتفاقات پیرامون جشنواره ها آگاه هستند، گفت: «در حال حاضر شاهد به تکرار افتادن سریال‌های رسانه ملی و فیلم‌های سینمایی هستیم که این تکرارها هم بسیار ضعیف است و ما تقریبا فیلم سینمایی یا سریال های خوب نداریم؛ نسل ما نسلی بود که با آقای محمد آفریده کار خود را آغاز کرد و نسلی از سینماگران کوتاه بودند که وارد سینمای تجاری شدند و همچنان همان‌ها هستند که این راه را ادامه می‌دهند. بنابراین، جایگاه فیلم کوتاه بسیار مهم است و همین فیلمسازان کوتاه قرار است سینمای تجاری را هم گسترش دهند.»

این کارگردان و تهیه‌کننده سینما در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از هنرمندان ما که کار خود را با فیلم کوتاه آغاز کرده اند، اکنون اعتنایی به فیلم کوتاه به عنوان حمایت ندارند، گفت: «من کارم را با تحصیل در رشته تئاتر و ساخت فیلم کوتاه آغاز کردم و هنوز هم در ساخت فیلم کوتاه فعالیت دارم. اما نکته اینجاست هنرمندی که جایگاه فیلم کوتاه را بداند قطعا پس از حضور در سینمای تجاری هم از فیلم کوتاه حمایت می‌کند. فیلم های کوتاه گاها از بسیاری از فیلم های سینمایی و سریال‌های ما بهتر و با کیفیت‌تر هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار