من رای می‌دهم زیرا می‌خواهم در سرنوشت کشورم سهیم باشم

تهران(پانا)- رای اولی‌ها که هر یک زندگی‌ای سرشار از انتخاب‌های کوچک و بزرگ داشته‌اند، حال در حوالی انتخابات ۱۴۰۰ تمام تلاش خود را می‌کنند تا از این انتخاب بزرگ نیز به درستی عبور کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۲۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
من رای می‌دهم زیرا می‌خواهم در سرنوشت کشورم سهیم باشم

به طور حتم در هنگام انتخابات کلمه ((رای اولی ها)) را شنیده اید. این عده در میان تمام مذاهب، شعارها، رنگ ها و... شور و اشتیاقی چند برابر دارند، چرا که با این انتخاب اولین تاثیر خود را روی سرنوشت کشورشان می گذارند. این جوانان به سن ۱۸ سالگی یعنی به جشن تکلیف سیاسی خود رسیده اند و هر یک در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کرده و حس خوب رای دادن و تاثیر گذاری روی آینده کشور را تجربه می کنند.

کوثر گنجی، یک رای اولی و اهل گلستان است. او درباره شرکت در انتخابات از دغدغه ها و خواسته های خود و جوانان هم سن و سالش می‌گوید: مهم ترین خواسته من از رئیس جمهور آینده این است به وعده هایی که می دهد پایبند باشد. در ادامه گفت وگوی پانا با او را می‌خوانید.

شما به عنوان یک فرد رای اولی در این ایام چه حس و حالی دارید و به نظرتان رأی دادن در این دوره انتخابات چقدر دشوار تر شده است؟

من از اینکه می توانم با نظرم با انتخاب فرد اصلح به پیشرفت کشورم کمک کنم و از اینکه این حق به من داده شده است نهایت استفاده را می برم. در هر صورت انتخاب فرد خوب دشوار است. رای دادن کار سختی نیست، اینکه بخواهی کسی را انتخاب کنی که برای مملکت مفید باشد دشوار است.

آیا در انتخابات شرکت می کنید؟ به نظرتان چند درصد از هم سن و سالان شما در این انتخابات شرکت می کنند؟

بله، شرکت می کنم. به نظرم اگر کسی به فکر پیشرفت کشورش باشد و دوست داشته باشد که در بهتر شدن وضع کشورش سهیم باشد در انتخابات شرکت می کند.

از نظر شما یک کاندیدای انتخابات باید چه ویژگی ها و دغدغه هایی داشته باشد تا مورد توجه شما قرار گیرد؟

به نظرم یک کاندیدای خوب باید ویژگی هایی مانند اخلاق مدارانه بودن، صادق بودن، اهل وعده و وعید های پوچ و واهی نباشد، خودش را سرباز جمهوری اسلامی بداند و دغدغه دین داشته باشد. به عنوان یک مسئول دغدغه این را داشته باشد که مدیون خون شهداست، را داشته باشد.

چقدر برای انتخاب فرد مورد نظرتان تحقیق کردید؟

از کسانی که اطلاعاتی در مورد نامزدهای انتخاباتی داشتند پرس و جو کردم و مطالبی را جویا شدم. به علاوه از طریق فضای مجازی از گذشته و کارها و مسئولیتشان اطلاعاتی کسب کردم.

از نظر شما مهم ترین مشکلاتی که رئیس جمهور آینده کشور باید به آنها بپردازد چیست؟

مهم ترین مشکلات در دیدگاه اول شرایط بد اقتصادی جامعه است، ولی به نظرم کسی که رئیس جمهور می شود باید خیلی ریزبینانه تر به این مشکل نگاه کند و اولین آن بیکاری جوانان است.

شما به عنوان یک رای اولی تا چه میزان به وعده ها توجه می کنید و معیارتان برای قبول کردن وعده ها چیست؟

به وعده ها توجه چندانی نمی کنم. معیار من برای قبولی وعده ها، وعده ای است که با عقل و منطق انسان جور در بیاید و با شرایط قانونی جمهوری اسلامی ایران مطابقت داشته باشد.

به عنوان یک جوان ایرانی چه خواسته ها و انتظاراتی از رئیس جمهور آینده کشور خود دارید؟

من به عنوان یک جوان ایرانی از رئیس جمهور انتظار دارم که به وعده ها و قول هایی که می دهد پایبند باشد. واقعا به فکر اشتغال و مسکن برای جوانان باشد تا حس ناامیدی از زندگی نداشته باشند.

آیا مناظره ها را دنبال کردید؟ تا چه میزان توانست روی رای و انتخاب شما اثر بگذارد؟

بله، خب تاثیر بسیاری گذاشتند. برای من مشخص شد به کسی رای بدهم که با تفکر و اعتقادات من همسو باشد و من شخص منتخبم را از طریق مناظره پیدا کردم.

سطح کیفی تبلیغات کاندیدها در این دوره را چطور ارزیابی می کنید؟

به نظرم تبلیغات نامزدهای انتخاباتی نسبت به دوره های قبل کمتر شده است و ستاد انتخابی نامزدهای محدودی در شهر ما برقرار شده است. سطح کیفی تبلیغات با توجه به شرایط کرونا و دسترسی بیشتر مردم به فضای مجازی مانند انتخابات گذشته که عکس و بنرهای زیادی در سطح شهر دیده می شد، نیست و بیشتر از طریق فضای مجازی تبیلیغات دنبال می شود که از نظر کیفیت در سطح خوبی است و اکثر ستادها به صورت مجازی فعالیت می کنند.

چقدر اطمینان دارید که رئیس جمهور آینده به خواسته های شما جوانان می پردازد؟

بله، خواسته های ما جوانان زیرساختی دارد که اگر این زیرساخت ها درست باشد، به خواسته ما جوانان اهمیت داده و پرداخته می شود.

پیشنهاد شما به‌عنوان یک فرد رای اولی برای انتخاب اصلح چیست؟

ما باید اول معنای کلمه اصلح را بفهمیم و بعد دنبال نامزدی باشیم که پایبند به قانون جمهوری اسلامی ایران باشد. از آنجایی که کشور ما رهبری بزرگ و مقتدر دارد، کسی را انتخاب کنیم که در خط امام و ولایت فقیه باشد. به طور حتم در این صورت کشور پیشرفت خواهد کرد.

حسنا شاکری: خبرنگاردانش آموز پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار