تولید ۳ هزار تن دانه روغنی کلزا در کشت و صنعت مغان

اردبیل(پانا) - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت تولید دانه‌روغنی کلزا تا سقف ۳ هزار تن در این شرکت افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۸۹۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تولید ۳ هزار تن دانه روغنی کلزا در کشت و صنعت مغان

به گزارش شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، اسدالله محسن‌زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: جهت کاشت محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور از قبیل گندم، جو و کلزا و به منظور تأمین بخشی از نیازهای کشور به روغن خوراکی و کاهش واردات این محصول امسال بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی شرکت به کشت محصول کلزا اختصاص یافته که با توجّه به اقدامات خوب تأمین به موقع کودهای مورد نیاز و تغذیه تکمیلی مزارع کلزا و همچنین مبارزه با آفات و بیماری‌ها انتظار می رود بالغ بر ۳ هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت و به کارخانجات روغن‌کشی صادر شود.

او با بیان اینکه کلزا علاوه بر تامین بخش مهمی از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های روغن کشی، از لحاظ اصلاح ساختمان خاک در تناوب زراعی نیز نقش اساسی ایفا می کند، افزود: با توجه به اهمیت گل‌های کلزا در تغذیه زنبورهای عسل و تأثیر متقابل زنبورهای عسل در گرده افشانی محصول کلزا، زنبورداران از نقاط مختلف استان اردبیل و استان‌های همجوار کلونی‌های خود را در مزارع کلزای شرکت مستقر کردند که علاوه بر گرده افشانی در تولید عسل و افزایش درآمد زنبورداران نیز نقش بسزایی دارد.

محسن زاده بیان کرد: شرکت کشت و صنعت مغان بعنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل برای همه بخش‌ها از جمله کشاورزی، دامپروری، باغات و زیرساخت صنایع دارای برنامه بوده و هوشمندسازی و توسعه خدمات در آن لازم و ضروری است.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد: این شرکت تولیدی به سوی رشد و توسعه خیز برداشته و در قالب توافقنامه و تفاهمنامه برای توسعه خدمات کشاورزی، دامپروری، باغ و ارتباطات و اجرای پروژه آماده همکاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار