رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

وجود ظرفیت افزایش کشت کلزا به 100 هزارهکتار در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اراضی استان اردبیل ظرفیت افزایش کشت زراعت کلزا به 100 هزار هکتار را نیز دارد.

کد مطلب: ۵۳۰۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،عدیل سروی بیان کرد: اراضی استان اردبیل ظرفیت افزایش کشت زراعت کلزا به 100 هزار هکتار را نیز دارد و تحقق این مهم به عهده کارشناسان ترویج است تا بستر های لازم را به منظور ترغیب کشاورزان به کشت این محصول بیش از پیش ترغیب نمایند .

وی گفت: اقدام موثر و مفیدی در تلقیح مصنوعی و اصلاح نژاد دام ، پرورش ملکه زنبور عسل، تغییر الگوی کشت ، افزایش زیر کشت محصولات استراتژیک و مهم همچون گندم و کلزا از برکات اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: از اهداف اساسی و مهم نظام نوین ترویج کشاورزی حفظ منابع آب وخاک و استفاده بهینه از آن ، پایداری تولید در واحد سطح و افزایش سطح زیرکشت محصولات با راندمان بالاست که تمامی مروجین و کارشناسان ترویج می بایست سعی واهتمام خود را درا ین خصوص بکار بندند.

سروی افزود: تاکنون تعداد 88 هزارو 445 نفر از بهره برداران بخش کشاورزی استان توسط مروجین پهنه ها در سامانه به ثبت رسیده اند و تحت مدیریت کارشناسان ترویج انتقال اخرین یافته های تحقیقاتی به آنان طبق روشهای اصولی و صحیح صورت می گیرد .

وی بیان کرد: تعداد 9 شهرستان استان 45 دهستان ،629 روستا و550 کارشسان ترویج و مسئول مرکز و تکنسین درگیر اجرای دقیق اهداف و سیاست های نظام نوین ترویج در استان می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار