با مشارکت بانک پاساگارد، بنیاد برکت و اداره کل نوسازی مدارس لرستان صورت گرفت

افتتاح ۴ پروژه آموزشی در لرستان

خرم آباد(پانا) - با حضور مدیر عامل بانک پاسارگاد کشور و با مشارکت این بانک‌ با اداره کل نوسازی مدارس لرستان، چهار پروژه آموزشی با ۱۷ کلاس درس در استان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۴ پروژه آموزشی در لرستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان لرستان، با حضور قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد کشور ، دوستی معاون بانک پاسارگاد، امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، عبدالهی معاون امور اقتصادی استانداری لرستان، روزپیکر مدیر امور دفتری استانداری، غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان به همراه رضاییان معاونت اجرایی و نظارت و خرم آبادی معاون مشارکتهای مردمی ، فرمانداران شهرهای رومشکان، پلدختر، بروجرد و تنی چند از مسئولان استانی، چهار فضای آموزشی با ۱۷ کلاس درس به سرانه آموزشی استان لرستان افزوده شد.

در این مراسم غفوری نژاد ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و پاسداشت یاد و خاطره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستانی گفت: امروز شاهد افتتاح ۴ پروژه آموزشی با ۱۷ کلاس درس هستیم که برای ساخت مجموع این مدارس بیش از ۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی اظهار کرد: به پاسداشت یاد و خاطره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان، مدارس افتتاح شده به نام شهدا مزین شده به طوری که این ۴ مدرسه به نام شهیدان آیت، رضایی، ویس کرمی و باقری نامگذاری خواهد شد.

غفوری نژاد در ادامه تصریح کرد: مدارس ۲ کلاسه روستای شیراوند شهرستان رومشکان، ۶ کلاسه روستای دمرود بخش معمولان و ۶ کلاسه روستای همت آباد بروجرد با سرمایه گذاری صددرصدی بانک پاسارگاد و مدرسه ۳ کلاسه شهید رضایی رومشکان با مشارکت بنیاد برکت ساخته شده اند.

وی در ادامه افزود: اداره کل نوسازی مدارس هم اکنون در شهرستان رومشکان ۷ پروژه فعال با ۲۸ کلاس درس را در دست ساخت دارد. در شهرستان پلدختر و بخش معمولان ۲۱ مدرسه با ۷۶ کلاس درس و در شهرستان بروجرد ۱۹ مدرسه با ۸۰ کلاس درس را در دست اجرا دارد.

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به مشارکت بی بدیل و روزافزون خیران در ساخت فضاهای آموزشی استان اظهار کرد: در سال گذشته با راه اندازی پویش هایی مانند طرح آجر به آجر، آجرهای مهربانی، من مادرم بچه های ایران فرزندان من و پویش محرم سعی شد تا با دعوت از آحاد مردم، مشارکت در امر مقدس مدرسه سازی را بعنوان کاری فراگیر در قالب فرهنگی پویا در جامعه گسترش دهیم که خوشبختانه با استقبال کم نظیر هم استانیها مواجه شدیم و ماحصل آن آغاز به کار ساخت مدرسه ۳ کلاسه بخش کوهنانی بود.

در ادامه این مراسم، قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد ضمن قدردانی از همه عوامل اجرایی ساخت مدارس گفت: بانک پاسارگاد در سال ۹۸ و در زمان وقوع سیل، اقدام به ارسال کمک های نوعدوستانه ای از قبیل پتو، لوازم منزل، خوراک و پوشاک برای مردم سیل زده کشور کرد و در همین حین با احساس وظیفه اجتماعی ، اقدام به ارزیابی مدارسی کرد که در حادثه سیل تخریب شده بودند که منتج به شناسایی ۱۲۰ مدرسه تخریبی از سیل شدیم و پس از آن اقدام به ساخت این فضاهای آموزشی کردیم و با افتخار امروز اعلام می کنم که سهم لرستان از این میزان ۲۴ مدرسه بوده است که با همکاری دوستان خوبمان در سازمان نوسازی مدارس تا الان ساخت ۱۳ مدرسه پایان یافته و عملیات اجرایی ۱۱ مدرسه دیگر در دست اقدام است که خوشبختانه از پیشرفت فیزیکی خوبی نیز برخوردار هستند.

قاسمی در ادامه افزود: بانک پاسارگاد علاوه برساخت مدارس تاکنون ۱۷ کتابخانه نیز در سطح کشور احداث کرده و بنده توصیه می کنم در مدارس در صورت کافی بودن فضا، اتاقی را به امر تعلیم قرآن، کتابخانه یا آموزش رایانه اختصاص دهید که درصورت انجام این کار، تجهیز این اتاق را بانک پاسارگاد متقبل خواهد شد.

شایان ذکر است، مدارسی که افتتاح شدند، توسط سازمان نوسازی مدارس مجهز به لوازم آموزشی شده و برای نمازخانه های آنها هم فرش سجاده ای و دیگر اقلام مورد نیاز ، در اختیار قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار