مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان:

170 کلاس درس مهر امسال افتتاح می‌شود

لرستان(پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان از افتتاح 67 مدرسه با ظرفیت 170 کلاس درس در مهر امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
170 کلاس درس مهر امسال افتتاح می‌شود

یونس بهاروند ایران نیا با بیان اینکه از مجموع چهار هزار مدرسه فعلی لرستان سه‌هزار و ۱۰۰ باب در نظام مقدس جمهوری اسلامی احداث شده است، تصریح‌ کرد: مدارس ۴۰ سال به بالا در ردیف واحدهای تخریبی قرار دارند که ۹۰۰ مدرسه در استان مشمول این طرح هستند و در راستای نوسازی آنها، یک‌هزار و ۱۵۰ مدرسه در قالب سه‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس و ۵۰ نمازخانه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) احداث می‌شود.

وی ادامه ‌داد: مدارس جایگزین کانکس‌های بالای ۱۰ دانش‌آموز نیز در قالب طرح شهید پناهی، در حال احداث هستند که در این راستا ۱۶۸ طرح برای لرستان مصوب شده و اکنون با تفاهم بنیاد برکت ۴۰ درصد این مدارس با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در دست احداث هستند و تا مهر ماه تکمیل می‌شوند.

بهاروند ایران نیا با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای نوسازی مدارس لرستان خریداری شد، افزود: در این راستا ۶۰ میلیارد ریال برای هنرستان‌ها هزینه شده است و علاوه بر این اعتبار، حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز برای آماده سازی محیط برگزاری امتحانات نهایی تهیه شد.

وی ادامه‌داد: سال گذشته ۳۸۰ میلیارد ریال از محل منابع استانی و سه‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اختصاص یافته ‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار