من رای می‌دهم، زیرا باور دارم انتخابات یعنی تعیین سرنوشت خودمان

بیرجند (پانا) - کمتر از یک ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، انتخاباتی که سرنوشت کشور را رقم می‌زند، اما در این بین به راستی به چه فرد صالحی باید رای داد؟ معیارهای درست برای یک انتخاب اصلح چیست؟

کد مطلب: ۱۱۸۵۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
من رای می‌دهم، زیرا باور دارم انتخابات یعنی تعیین سرنوشت خودمان

در کارزار انتخابات، هر کسی، معیاری برای انتخاب در ذهنش دارد، یکی تنها معیارش، حزب و حزب گرایی است و دیگری، از شخصیت یک کاندیدا خوشش می آید، آن دیگری تنها معیارش، فن بیان کاندیدا است و پیش خود می گوید، فلانی بسیار شیوا و روان صحبت می کند. فرد دیگری کارهای روبنایی و تبلیغاتی بیشتر به چشمش می آید تا کارهای زیربنایی و عمقی و این می شود، معیار انتخابش.

البته در این بین هستند افرادی که واقعیت گرا بوده و نسبت به مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور اشراف داشته و با کنار هم قراردادن همه این تکه های پازل به فرد اصلح می رسند.

در کنار همه این ها باید دانست اداره کشوری چون ایران اسلامی با آن همه پیشینه تاریخی اش، علاوه بر صداقت، خلوص نیت و دلسوزی واقعی برای آحاد ملت بویژه جوانانش که همه دغدغه شان کار و اشتغال است، علم و تخصص هم می خواهد، در واقع باید کار را به کاردان سپرد.

اما ملت ایران، بارها و بارها بصیر بودن خود را به اثبات رسانده و با انتخاب فرد اصلح، اعلام کرده اند که راست از دروغ، خلوص نیت با چرب زبانی، دلسوزی با منفعت گرایی را خوب تشخیص می دهند و تا کمتر از یک ماه دیگر نیز به تردیدهای خود پایان خواهند داد و فرد مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

بر این اساس به سراغ مردی از دیار علم و فرهنگ آمدیم تا از زبان او بشنویم معیار رئیس جمهور اصلح چیست و برای چه رای می دهد.

یک مرد مذهبی و فرهنگی است، از او می پرسم، رای می دهید، در پاسخ به پانا می گوید: «صد در صد رای می دهم، به این دلیل رای می دهم که در انقلاب و دفاع مقدس شرکت کرده ام و اگر هم در جبهه های دفاع مقدس حضور پیدا نمی کردیم، امروز ایران نبود، این خاک و مردمانش، روزهای تلخ و شیرین بسیاری را پشت سر گذاشته اند و برای اینکه به دشمنانمان اثبات کنیم، ملتی متحد و یکپارچه هستیم، حتما به پای صندوق رای می روم و اعضای خانواده ام را نیز می برم و رای خواهیم داد، زیرا انتخابات از ارکان مهم و پایدار در شکل گیری ساختارهای سیاسی جوامع مختلف است.»

او ادامه می دهد: «اگر ما در انتخابات حضور پیدا نکنیم، دشمنان و بدخواهان تصورات دیگری می‌کنند. حتی اگر هیچ یک از نامزدها را قبول نداشته باشیم، ولی باید حضور پیدا کنیم. مسلماَ خالی کردن میدان منجر به جسور شدن دشمنان و بدخواهان می شود.»

این فرهنگی تاکید می کند: «ما باید رای بدهیم و مشت محکمی به دشمنان بزنیم. همیشه باید پشتیبان این نظام و ولایت فقیه باشیم و با حضور در صحنه انتخابات پیمانی دوباره با شهدا و امام راحل ببندیم و به دشمنان بگوییم که ما هیج وقت این انقلاب را تنها نمی گذاریم و میهن خود را دوست داریم.»

او خاطرنشان می‌کند: «من رای می دهم، چون باور دارم انتخابات یعنی تعیین سرنوشت خودمان. یعنی سرسبزی و شکوفایی ایران عزیز. یعنی لبیک به ندای رهبر عزیزم. یعنی ادامه راه شهیدان که عزیزترین هستی خود را برای این انتخابات و سربلندی ایران تقدیم محضر دوست کردند و بالاخره، یعنی شرمندگی برای بیگانگان. پس بیایید انتخابات را اینگونه معنی کنیم. مشارکت در تعیین سرنوشت که ان الله لایغیر بقوم، حتی یغیر بانفسهم شود.»

او در پاسخ به اینکه به نظرش معیار یک رئیس جمهور کاری و خوب چیست، می گوید: «باید اخلاص در عمل داشته باشد. مراد از اخلاص این است که کارها به انگیزه الهی و برای رضای خداوند باشد. از نظر من کار یک مسئول باید نه فقط رضای مردم، بلکه کسب رضای خداوند باشد. کار مسئول امور و صاحب منصب در نظام اسلامی، فقط مواجهه با مردم نیست، اگر با خدا متصل نباشد، کار برای مردم و خدمت به آنها، یعنی همان مسئولیت اصلی‏ ای که دارد، معطّل خواهد ماند.»

این فرهنگی در پایان اضافه می کند: «درست است که رای دادن بسیار مهم است، اما مهم تر ازآن این است به کسی رای دهیم که اصلح باشد، چرا که با انتخاب غلط، سرنوشت فرزندانمان را به نابودی می کشانیم. باید به فردی رای دهیم که صاحب فکر و اندیشه باشد، کارشناس باشد و بتواند با انتخاب تیم حرفه ای، مشکلات کشور را قدم به قدم حل کند، در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی کشور، اشتغال جوانان است که با ایجاد اشتغال سازنده نه تنها چرخ صنعت کشور با سرعت بیشتری خواهد چرخید، به نوعی با مشکل اعتیاد و آسیب های اجتماعی نیز مقابله خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار