غرضی در جمع نمازگزاران مسجد حضرت امیرالمومنین مرزداران:

مناظره‌ها تاکنون عرفان بالایی داشت/قول می دهم مردم به من رای دهند دست در جیبشان نکنم

خبرگزاری پانا:نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مناظراتی که تاکنون بین کاندیداها انجام گرفته از عرفان بالایی برخوردار بوده است.

کد مطلب: ۹۲۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدمحمد غرضی پنج شنبه در جمع نمازگزاران مسجد حضرت امیرالمومنین مرزداران با اشاره به اینکه "از قبل از انقلاب تاکنون بیش از 500 مرتبه نرخ ارز تغییر کرده است"، یاداور شد: طی صد سال گذشته دولت‌های متورم روی کار آمدند و اقدام به خالی کردن جیب مردم کردند؛ حال من آمده‌ام و مردم را تشویق می‌کنم که برای صد سال آینده به دولتی ضد تورم رای دهند.

وی افزود: من به مردم نمی‌توانم بگویم که به من رای دهید ولی این قول را به آنها می‌دهم چنانچه به من رای دهند دست در جیبشان نکنم. اگر مردم به من رای ندهند، بدانند فردی روی کار می‌آید که همواره دست در جیبشان خواهد کرد.

غرضی با بیان اینکه "کشورهای زیادی هستند که درآمدشان با هزینه‌هایشان برابر نیست"، گفت: در سایر کشورها زمانی که درآمد بیشتر از هزینه‌ها می‌شود، این درآمد اضافی را پس‌انداز و تبدیل به طلا می‌کنند تا در زمان مبادا از آن استفاده کنند. زمانی که درآمد کشورها کمتر از هزینه‌هایشان است، آنها می‌توانند از این مبالغ پس‌انداز جهت جلوگیری از ایجاد تورم استفاده کنند.

وی در ادامه در پاسخ به انتقاد از یکی از نمازگزاران درباره شیوه برگزاری مناظره‌ها اظهار کرد: معتقدم در شأن کاندیداها این نیست که به جنگ یکدیگر بپردازند چراکه من سایر کاندیداها را همکار خود می‌دانم و چنانچه ما در این مناظره‌ها به جنگ با یکدیگر بپردازیم، روحیه مردم اذیت می‌شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: عرفان مناظره‌هایی که تاکنون انجام گرفته است، به قدری بالا بوده که همه کاندیداها از آن رضایت کامل داشتند. ما در آخرین مناظره نیز تلاش می‌کنیم در مقابل دشمنان به جنگ بپردازیم نه در برابر دوستان.

غرضی در پاسخ به این پرسش که "دیدگاه شما در مورد هنر و هنرمندان چیست؟" خاطرنشان کرد: معتقدم در این رابطه کشور در سه بخش عمده با معضل و مشکل اساسی روبه‌رو است که این سه بخش عبارتند از هنر و سینما، مطبوعات و ورزش. این سه صنف که از دوران رضاشاه تاکنون همواره مورد هجمه سیاستمداران در داخل کشور قرار گرفتند، برای عده‌ای زندگی است. هستند کسانی که از این راه ارتزاق می‌کنند. من معتقدم این مجموعه‌ها باید تبدیل به یک NGO شود، چراکه از وظایف NGO این است که در وهله اول وضع اجتماعی خود با مردم را تعریف کند سپس با دولت‌ها به تعامل بپردازد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این سه مجموعه باید منشور خود را تدوین کنند و چنانچه لازم است، به تصویب مراجع ذی‌صلاح برسانند. در این صورت می‌توانند توان اجتماعی پیدا کنند و چنانچه دولت با آنها مشکلی داشت می‌توانند به صورت قانونی با نمایندگانشان به مذاکره بپردازند.

غرضی با بیان اینکه "امروز روزنامه‌نگاران در بدترین وضع قرار دارند"، خاطرنشان کرد: امروزه دولت به برخی از صنوف به صورت ویژه رسیدگی می‌کند و به برخی از صنوف نیز کم‌توجهی می‌کند که روزنامه‌نگاران و خبرنگاران نیز از این دست هستند. چنانچه توفیق پیدا کردم که در دولت آینده خدمت کنم، نظیر اقداماتی که در نظام مهندسی و کانون وکلا انجام دادم، برای صنوفی که مورد غفلت واقع شده‌اند نیز انجام خواهم داد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که "چه تغییری در سیاست‌های داخلی کشور اعمال خواهید کرد؟" گفت: من 20 سال در این کشور وزیر بودم و سیاست داخلی کشور را به خوبی می‌شناسم. معتقدم یکی از عمده‌ترین مسائلی که به کشور ضربه وارد کرده، این است که دولتها به جای پذیرش کلمه جمهوریت، کلمه دولت را پذیرفته‌اند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: من در سیاست داخلی توسعه جمهوریت را در پیش خواهم گرفت. من توسعه جمهوریت را اینگونه معنی می‌کنم که نباید کاری که مورد توجه مردم نیست انجام داد. من در راستای توسعه جمهوریت قصد دارم چنانچه به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شدم، انتخاب استانداران را به رای مردم آن استان بگذارم.

غرضی درباره سیاست‌های خارجی دولت احتمالی خود نیز اینگونه اظهار کرد که "ملت ایران ملتی است که ویژگی‌های خاصی دارد. ملت ایران دارای سبک زندگی خاص و هویت خاص خودش است و آنگونه که در تاریخ آمده، ملت ایران هیچگاه سلطه بیرونی را نپذیرفته است".

وی با بیان اینکه "کشور آمریکا در طول تاریخ همواره سعی داشته به ملت ایران ضربه وارد کند"، گفت: ملت ایران با هوشیاری خود همواره پاسخ ضربه‌های آمریکا را داده‌اند و می‌توان می‌گفت که ما همواره با آمریکا در یک نوع تعامل به سر می‌بریم.

غرضی ادامه داد: من در آخرین مناظره خود که مناظره سیاسی است خواهم گفت که ملت ایران استقلال خود را به هیچ چیز نخواهد فروخت. من در این مناظره خواهم گفت که هر دولتی بخواهد زیر چتر آمریکا باشد بیشتر از دو - سه سال عمر نخواهد داشت. من تاکید خواهم کرد که چنانچه بخواهیم در سیاست‌های خارجی خود تغییراتی در جهت برقرار ارتباط با آمریکا انجام دهیم به سرنوشتی مواجه خواهیم شد که این سرنوشت امروز گریبان‌گیر ترکیه است.

وی با تاکید بر اینکه "امروز کشور ما‌ کشور قدرتمندی در خاورمیانه است"، اظهار کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مدعی هستند که خاورمیانه برای آنهاست ولی ما می‌گوییم که این منطقه متعلق به مردمانش است نه بیگانگان. من به کسانی که قصد دارند به من رای دهند این اطمینان را می‌دهم که به هیچ وجه زیر بار باج دادن به خارجی‌ها نخواهم رفت.

غرضی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه "امروز به دلیل مشکلات موجود در تولید، نه تنها کشاورزی بلکه کل روستاها در حال نابودی است"، اظهار کرد: متاسفانه امروز با واردات سنگ قبر، دسته بیل و همچنین تسبیح از کشور چین، کل تولیدی‌هایی که در کشور و جود داشت از بین رفته است.

وی افزود: استقرار یک نظام اقتصادی می‌تواند تولید را سامان بخشد و معتقدم تا زمانی که پول ملی تثبیت نشود، هیچ تولیدی در کشور سامان نخواهد یافت. چنانچه ما به لحاظ علم اقتصادی به مساله تولید نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که برای سامان‌ بخشیدن به تولید باید ابتدا تورم را پایین بیاوریم و سپس به صورت پلکانی و به تدریج آن را به سمت صفر مایل کنیم ما با این کار می‌توانیم ارزش پول ملی خود را تثبیت و حفظ کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که "در حوزه سلامت چه برنامه‌هایی دارید؟" اظهار کرد: من همانطور که سالهای زیادی در وزارت پست و تلگراف بودم، با تکنولوژی‌های بسیاری آشنایی دارم. من توسعه کشور را مرهون توسعه تکنولوژی می‌دانم. من در زمینه سلامت نیز به این نتیجه رسیده‌ام که باید شبکه هوشمند سلامت را راه‌اندازی کنیم. من معتقدم می‌توانم آموزش، بهداشت و همچنین سیستم اداری کشور را به سمت الکترونیکی شدن ببریم.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار