محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا

برد در دربی 95 از بردهای شش امتیازی است؛ این دربی با دربی‌های دیگر فرق دارد

استقلالی‌ها خوب ریکاوری نشدند/ از هر نظر نگاه کنیم نقاط قوت پرسپولیس چرب‌تر است/ انتظار همیشه در اوج بودن غیر منطقی است

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است ریکاوری پرسپولیسی‌ها پیش از دربی بهتر از استقلال بوده و آنها شانس بالاتری برای پیروزی در دربی عصر امروز دارند.

کد مطلب: ۱۱۸۴۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برد در دربی 95 از بردهای شش امتیازی است؛ این دربی با دربی‌های دیگر فرق دارد

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا، درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال در آستانه دربی 95 شهر تهران گفت: « بازی در دربی با توجه به شرایط و جوی که در این دیدار حاکم است استرس بالایی دارد اما خوشبختانه شرایط پرسپولیس عالی است، تیم دفاع و خط حمله خوبی دارد، تیم خوب گل می‌زند و به سختی دروازه‌اش باز می‌شود که همین نقطه قوت پرسپولیس است. قبل از دربی هم تیم پرسپولیس در مقابل سپاهان عملکرد بسیار خوبی داشت، درست است که نتیجه به تساوی منجر شد اما عملکرد تیم قابل قبول بود. »

وی در مورد افت بدنی پرسپولیس در بازی مقابل سپاهان اظهار کرد: « این موضوع طبیعی است، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در شرایط آب و هوای شرجی و به صورت فشرده برگزار شده بود و انتظار می‌رفت پرسپولیسی‌ها در این دیدار خسته باشند اما با این حال خیلی خوب ظاهر شدند و حتی فراتر از انتظار بودند. من حتی فکر می‌کردم بدن بچه‌ها سنگین‌تر از این باشد اما این طور نبود و این نشان می‌دهد که آن‌ها خیلی خوب ریکاوری شدند. »

کاپیتان اسبق پرسپولیس با بیان اینکه نمی‌توان همیشه انتظار برد داشت، عنوان کرد: « پرسپولیس خط حمله و دفاع خیلی خوبی دارد اما انتظار اینکه تیم همیشه در اوج باشد و هم مسابقات را برنده شود، غیرمنطقی است. حتی بارها دیده شده در سطح فوتبال حرفه‌ای تیمی در چند بازی پی در پی نتیجه را واگذار کرده اما باز هم قهرمان شده است، بنابراین به نظرم پرسپولیسی‌ها حتی با وجود کسب نتیجه تساوی مقابل سپاهان عملکرد خوبی داشتند. »

پنجعلی عنوان کرد: « با توجه به نتایجی که گل‌ محمدی کسب کرده است من فکر می‌کنم در این دیدار هم می‌تواند برنده میدان باشد، البته اگر کمی خوش‌شانس بود در بازی رفت با استقلال هم به پیروزی می‌رسید، او رزومه قابل قبولی دارد و در همه مسابقات در نتیجه‌گیری پیشتاز بوده است. به نظرم گل ‌محمدی در حال حاضر یکی از بهترین مربی‌های آسیایی محسوب می‌شود. »

بازیکن اسبق پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که شانس پیروزی کدام تیم بیشتر است، خاطرنشان کرد: « به نظرم این دربی با سایر دربی‌ها متفاوت‌تر است، به این خاطر که هر دو تیم بعد از فشار مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در این دیدار حاضر می‌شوند و قطعاً تیمی که به لحاظ روحی و روانی بهتر ریکاوری شده است می‌تواند در این دیدار موفق عمل کند. البته نبود تماشاگران هم در زمان برگزاری بازی نقطه ضعف است اما در این شرایط چاره‌ای دیگر نیست. »

پیشکسوت پرسپولیس در مورد نقاط ضعف و قوت این تیم گفت: « پرسپولیس در دفاع و حمله عملکرد بسیار خوبی دارد، مدافعان در کارهای دفاعی بسیار خوب درخشیدند، مهاجمان تاکنون بارها موفق به گلزنی شدند، از هر نظر که نگاه کنیم نقاط قوت تیم چرب‌تر است، البته که هر تیمی نقاط ضعف هم دارد،به نظرم نقطه ضعف تیم شاید عدم تمرکز باشد که اگر در این دیدار با تمرکز و آرامش بیشتری بازی کنند مو‌فق‌ خواهند بود. تیم پرسپولیس بازیکنان خوبی مثل عیسی آل‌کثیر و ترابی در ترکیب تیم دارد که حضور این بازیکنان برای هر تیم خطرناک است.در مقابل این بازیکنان کاپیتان سید جلال هم به عنوان یک رهبر در دفاع یک دیوار مستحکم و فوق‌العاده ایجاد کرده است و حضور او به‌عنوان یک فرد باتجربه می‌تواند نقطه پرش پرسپولیس باشد. »

پنجعلی با اشاره به اهمیت دربی در پایان گفت عنوان کرد: « برد مقابل دربی جمعه ارزش ۶ امتیازی دارد بنابراین هر دو تیم برای رسیدن به پیروزی تلاش می‌کنند، به نظرم پرسپولیس می‌تواند از پس این بازی بربیاید، چرا که استقلال در بازی مقابل ذوب‌آهن نشان داد خوب ریکاوری نشده است، اما با وجود اینکه پرسپولیسی‌ها در قرنطینه بودند اما بدن بازیکنان خالی نکرد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار