محسن بنگر در گفت‌وگو با پانا

دربی تهران دنیای متفاوتی دارد؛ اتفاق خاصی رخ ندهد پرسپولیس برنده دربی 95 است

شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن تأثیری روی دربی نمی‌گذارد / سرنوشت قهرمانی با دربی مشخص نخواهد شد / پرسپولیس شانس اول قهرمانی لیگ برتر است/ استقلال مدعی قهرمانی نیست

تهران (پانا) - کاپیتان سابق پرسپولیس معتقد است این تیم شانس بالایی برای قهرمانی در دربی 95 تهران دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد تیم یحیی گل محمدی با 3 امتیاز زمین را ترک خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دربی تهران دنیای متفاوتی دارد؛ اتفاق خاصی رخ ندهد پرسپولیس برنده دربی 95 است

محسن بنگر در گفت‌وگو با پانا، درباره دربی 95 که قرار است عصر جمعه برگزار شود، گفت: « انشالله بازی خوبی را از دو تیم ببینیم. هر دو تیم پرمهره هستند و در روزهای خوبی به سر می‌برند. اوضاع پرسپولیس حتی بهتر از حریف است. روحیه بچه‌ها بالاست و تیم ما مدعی جدی قهرمانی است. این تیم در آسیا با اقتدار نتیجه گرفته و حالا در لیگ دنبال جمع کردن امتیازات است تا برای پنجمین بار متوالی قهرمان شود. معتقدم اگر اتفاق خاصی نیفتد، این بازی با برد پرسپولیس تمام خواهد شد. »

وی ادامه داد: « شرایط واقعاً عالی و بازیکنان روی فرم خیلی خوبی هستند و فکر می‌کنم بازی قشنگی شاهد باشیم. این تیم در بازی‌های بزرگ نشان داده که وقتی به امتیاز نیاز داشته باشد، با تلاش و کوشش و یکدلی به آن خواهد رسید. در دربی رفت هم با بدشانسی در دقایق آخر برد را از دست داد. بعید می‌دانم اگر آن شرایط تکرار شود، به راحتی پرسپولیس بازی برده را بدهد. در هر پستی بازیکنان ما شرایط ایده‌آلی دارند و باید دید کادر فنی پرسپولیس با چه برنامه‌ای پا به دربی خواهد گذاشت. »

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شکست استقلال قبل از دربی می‌تواند روحیه این تیم را به هم بریزد؟ گفت: « دربی تهران دنیای متفاوتی دارد. اصلاً نمی‌شود بازی قبلی را ملاک دربی قرار داد. تیم‌ها با انگیزه متفاوتی در این دیدار پا به میدان می‌گذارند. یقین بدانید آن شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن اصلاً روی دربی تأثیری نخواهد داشت. آن‌ها می‌خواهند برای اینکه خود را ثابت کنند با تمام قوا در دربی حاضر می‌شوند. »

کاپیتان سابق پرسپولیس افزود: « برد در دربی می‌تواند به هر دو تیم کمک کند. اگر استقلال برنده شود، می‌تواند خودش را به تیم‌های مدعی نزدیک کند. به همین دلیل خیلی به این 3 امتیاز نیاز دارد تا بتواند دوباره به جمع مدعیان برگردد. از طرفی پرسپولیسی‌ها می‌دانند که اگر این دربی را برنده شوند، یکی از رقبا را کنار زده‌اند و از سوی دیگر دست بالا را در تقابل با تیم‌های بالای جدولی خواهند داشت. همه این مسائل باعث می‌شود تا بازی حساسیت بالایی داشته باشد و امیدوارم این حساسیت باعث نشود تا تیم‌ها محتاط بازی کنند. البته با شناختی که از یحیی و پرسپولیس داریم، یقین بدانید چیزی جز برد آنها را راضی نمی‌کند و امیدوارم این بازی با برتری پرسپولیس همراه باشد. »

مدافع سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: « درست است که همیشه دربی حساس است و این دیدار هم برای مدعیان و هر دو تیم حکم 6 امتیاز را دارد اما برد و باخت آن روی سرنوشت قهرمانی تأثیر ندارد. هر تیمی ببازد، فرصت جبران در ادامه لیگ وجود دارد چون بازی‌های زیادی باقی مانده است. این بازی اهمیت زیادی برای هواداران و خود بازیکنان دارد اما نمی‌تواند سرنوشت قهرمان را مشخص کند. لیگ ایران مثل لیگ‌های اروپایی نیست که بازی‌های روبرو ملاک باشد. »

وی ادامه داد: « نمی‌گویم پیروزی در دربی کم اهمیت است. دربی اهمیت زیادی دارد و در ادامه راه می‌تواند روحیه و اعتماد به نفس تیم برنده را خیلی بالاتر ببرد. ولی حرفم این است چون بازی‌های زیادی تا پایان لیگ باقی مانده، از الآن نمی‌شود در مورد قهرمانی حرف زد. چیزی که برای هواداران اهمیت دارد، برنده شدن در دربی است. هواداران پرسپولیس می‌خواهند با شرایط خوبی که این تیم دارد، 3 امتیاز را بگیرد و در مقابل هواداران استقلال هم امیدوارند بالاخره از این بازی دست پر خارج شوند. من به عنوان یک پرسپولیسی دوست دارم این تیم برنده شود و بازهم می‌گویم اگر اتفاق خاصی نیافتد این بازی را با 3 امتیاز از زمین خارج می‌شویم. »

محسن بنگر در پایان درباره شانس‌های قهرمانی این فصل لیگ برتر گفت: « شک نکنید که پرسپولیس شانس اول قهرمانی است. این تیم خیلی خیلی به پنجمین قهرمانی پیاپی‌اش نزدیک است و در ادامه هر بازی برای این تیم حکم فینال دارد. لیگ امسال خیلی جذاب است و تیم‌های خوبی در لیگ حضور دارند. سپاهان هم شانه به شانه پرسپولیس در حال حرکت است و رقیب این تیم در راه کسب جام محسوب می‌شود. رقابت قشنگی دارند. از لیگ‌های 2، 3 فصل قبل قشنگ‌تر است چون یک‌طرفه نیست. پرسپولیس در سال‌های قبل با اقتدار قهرمان شده اما امسال کمی سپاهان خودش را بالا کشیده و از لحاظ بازیکن، غنی‌ترین تیم است. بعید می‌دانم استقلال به این دو تیم برسد. با اختلاف امتیازی که استقلال با تیم‌های بالا سر خود دارد، مدعی قهرمانی نیست و بعید می‌دانم دستشان به جام برسد. اما فوتبال غیرقابل‌پیش‌بینی است. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار